4000 ltrs nedgravet vandtank/cisterne
Fra : Karen Frederiksen

Dato : 19-05-03 09:33

Til brug til vanding af planter har jeg brug for en ret stor vandtank
til samling af regnvand. Da den skal bruges hele året skal den være
nedgravet. Den skal mere specifict ligge under min græsplæne, hvor
intet tungere end mig og min græsslå maskine færdes.

Alco-Ginge sælger tanke i denne størrelse, men er der andre mærker som
man kan overveje? Jeg har søgt og søgt på nettet.

Er der iøvrigt nogle som kender til anmeldelses regler for sådanne
nedgravede tanke? Den skal ikke være tilsluttet kommunevand og overløb
kører jeg nok ned i en faskine af en eller anden slags. Er der noget
med afstand til offentlig vej?

mvh
Karen

Fra : zigge

Dato : 19-05-03 09:58

"Karen Frederiksen" <simoom.geo@yahoo.com> wrote in message
> Alco-Ginge sælger tanke i denne størrelse, men er der andre mærker som
> man kan overveje? Jeg har søgt og søgt på nettet.

Du kunne jo se om ikke det er muligt at finde en passende tank hos en
hugger.

> Er der iøvrigt nogle som kender til anmeldelses regler for sådanne
> nedgravede tanke?

Kun hvis det er til olie, mig bekendt.

> Er der noget med afstand til offentlig vej?

Ja, det er der til gengæld helt sikkert. Men du må hellere spørge på teknisk
forviring i din komune - de kan jo også oplyse dig om hvordan det forholder
sig med anmeldelse af projektet, om det er en byggesag eller hvad?

Mvh
//zigge

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-05-03 10:14

> [...]
> teknisk forviring i din komune - de kan jo også oplyse dig om hvordan
> det forholder sig med anmeldelse af projektet, om det er en byggesag

Nedsivning af vand og placering af faskiner skal også godkendes - så der
er ingen vej uden om kommunen.

Faskiner skal holde 2meter til skel og 2 meter til hus (dog 5 meter ved
kælder)

/A

Fra : Henning Petersen

Dato : 19-05-03 11:38

On 19 May 2003 01:33:27 -0700, simoom.geo@yahoo.com (Karen
Frederiksen) wrote:

> [...]
> nedgravet. Den skal mere specifict ligge under min græsplæne, hvor
> intet tungere end mig og min græsslå maskine færdes.

Lyder meget fornuftigt

www.nyrupplast.dk har også nogle.

> Er der iøvrigt nogle som kender til anmeldelses regler for sådanne
> nedgravede tanke?

Umiddelbart vil jeg skyde på de "sædvanlige restriktioner med 2 meter
fra skel etc, men har ikke noget at hænge det op på.

> Den skal ikke være tilsluttet kommunevand og overløb
> kører jeg nok ned i en faskine af en eller anden slags. Er der noget
> med afstand til offentlig vej?

Hvorfor skulle der være forskel på nabo og offentlig vej? - ud over at
en eller anden form for stakit/træer eller lignende til at spære for
indkørsel.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Felix

Dato : 19-05-03 13:21

On 19 May 2003 01:33:27 -0700, Karen Frederiksen wrote:

> [...]
>nedgravede tanke? Den skal ikke være tilsluttet kommunevand og overløb
>kører jeg nok ned i en faskine af en eller anden slags. Er der noget

Søg på Google, så kommer der mange resultater. F.eks. om faskiner

<http://www.gladsaxe.dk/Files/Filer/dokumenter/by%20og%20miljo/vejledning9.pdf>

m. v. h.

Fra : Felix

Dato : 19-05-03 13:33

On Mon, 19 May 2003 14:20:59 +0200, Felix wrote:

og til regnvand

<http://www.andelssamfundet.dk/udstiling/pdf/besparelseafvand.pdf>

Søg på: regnvand nedgravet

m. v. h.