debian installation
Fra : r.jacobsen

Dato : 19-05-03 12:19

Jeg har forsøgt at installere debian 3.0 via nettet, men har så ikke
helt fundet ud af at få den til at forbinde til nettet.
jeg har prøvet at installere driver modul til mit netkort men så skal
man angive "command-line arguments" og det ved jeg ikke hvad der menes med?
så har jeg prøvet uden, men så når jeg prøver at forbinde til et mirror
så skal jeg angive "proxy information" og det ved jeg heller ikke hvad der
menes med.
jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med det.

med venlig hilsen
r.jacobsen
"helt ny linux bruger"

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-05-03 12:26

<http://debianguiden.dk/dists/stable/html/installation-start.html#INSTALLATION-MODULER>

> så har jeg prøvet uden, men så når jeg prøver at forbinde til et
> mirror så skal jeg angive "proxy information" og det ved jeg heller
> ikke hvad der menes med.

Hvis du ikke véd at du skal bruge en proxy, skal du sikkert ikke bruge
nogen.

<http://net-faq.dk/faq.pl?get=proxy>

Mvh.

--
"Från och med nu, så är 'så snart Adam Sjøgren
som möjligt' 53 timmar!" asjo@koldfront.dk

Fra : r.jacobsen

Dato : 19-05-03 13:58

Det har jeg læst, men hvis jeg lader værd med at angive "command-line
arguments" så
siger den, installation failed

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-05-03 14:03

On Mon, 19 May 2003 14:58:26 +0200, r jacobsen wrote:

> Det har jeg læst, men hvis jeg lader værd med at angive
> "command-line arguments" så siger den, installation failed

Er du sikker på at det er den rigtige driver, du har valgt?

Hvilket netkort har du i maskinen? Hvilken driver vælger du?

Oplysninger, flere oplysninger!

Mvh.

Fra : r.jacobsen

Dato : 19-05-03 14:55

Det var præcis det der var problemet, jeg valgte den forkerte driver.
tak for hjælpen, nu kom jeg endelig igang med at installere.

med venlig hilsen
r.jacobsen