MS Windows
briani 27239
usb i dos/dospromt
Fra : silent

Dato : 19-05-03 17:29

kan man printe ud i dos program med usb printer

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-03 20:39

Nej, ikke i ren DOS.
Hvis det kører under Windows kan det muligvis.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 22:48

> Nej, ikke i ren DOS.
> Hvis det kører under Windows kan det muligvis.

>Et DOS-program kan ikke finde en USB port uanset Windows eller ej. Grunden
hertil er, at i DOS programmer installeres/vælges printere til opsætning
_direkte_ i programmet og et DOS program kan kun skrive til en parallel
port, LPT 1, muligvis i visse tilfælde til en com port.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-05-03 00:24

Det er i og for sig korrekt, men hvis det skriver til std:out (LPT1
eller PRN) kan det opfanges og redirigeres.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 20-05-03 16:18

> Det er i og for sig korrekt, men hvis det skriver til std:out (LPT1
> eller PRN) kan det opfanges og redirigeres.

Installer printeren normalt, og del den.
Map LPT1 til "netværks"-printeren med Net Use...

/Nygaard

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-03 00:33

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
>
> Installer printeren normalt, og del den.
> Map LPT1 til "netværks"-printeren med Net Use...
>
> /Nygaard

Der tabte du mig. Det, du beskriver, forudsætter det ikke, at du har
printeren kolet op/konfigureret som netværksprinter? og i givet fald kræ ver
det jo så, at printeren i sig selv er en netværksprinter, hvad de færreste
nok er til stand alone pc'ere.

Ellers prøv lidt langsomere, så jeg også kommer "med", for der kan da være
situationer, hvor jeg lige så gerne ville skrive ud til blæksprutten
tilkoblet USB-porten.

I øvrigt er i mit tilfælde laserprinteren (HP-4) installeret i W2k og
tilsluttet parallelport. medens blæksprutten (HP G85) er konfigureret på
USB.

Jeg kan så i alle windowsprogrammer individuelt vælge, til hvilken printer,
jeg vil printe ud til, medens DOS-programmer, der kører under W2k stadigvæk
kun kan se parallelporten. Det virker udmærket for mig, så meget desto mere,
at man alligevel ikke kan printe i fafrver fra DOS-programmer.

Mvh
Karsten Jensen