Fejltype i forbindelse med include
Fra : Sune Henriksen

Dato : 18-05-03 23:41

Jeg er i gang med at include filer afhængig af ugedag:

<%

Select Case Weekday(Now,VbMonday)

Case 1 %>
<!-- #include file=e1.asp -->
<% Case 2 %>
<!-- #include file=e2.asp -->
<% Case 3 %>
<!-- #include file=e3.asp -->
<% Case 4 %>
<!-- #include file=e4.asp -->
<% Case 5 %>
<!-- #include file=e5.asp -->
<% Case 6 %>
<!-- #include file=e6.asp -->
<% Case Else %>
<!-- #include file=e7.asp -->

<% End Select %>

filerne jeg inkluderer henter data fra en tekstfil.
e2.asp ser f.eks. således ud:

<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("tirsdag.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

' Læs linie for linie indtil slutningen af filen
Do While not f.AtEndOfStream
Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop

f.Close
%>

Altså hentes teksten til inkluderingsfilerne fra tekstfilen
tirsdag.txt
Når jeg forsøger at loade siden får jeg fejlmeldingen:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0411)
Navnet er omdefineret
/kantine/kald/e2.asp, line 3, column 4
Dim fso, f, filespec

Er der nogen, der ved hvad fejlmeddelelsen skyldes, og hvordan
problemet fikses?

mvh
Sune Henriksen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-03 10:39

Sune Henriksen skrev:

> Jeg er i gang med at include filer afhængig af ugedag:

Prøv at læse <http://www.asp-faq.dk/article/?id=50>

Alle include-linjer køres _før_ asp-koden.

> Case 1 %>
> <!-- #include file=e1.asp -->
> <% Case 2 %>
> <!-- #include file=e2.asp -->
> <% Case 3 %>
> <!-- #include file=e3.asp -->
> <% Case 4 %>
> <!-- #include file=e4.asp -->
> <% Case 5 %>
> <!-- #include file=e5.asp -->
> <% Case 6 %>
> <!-- #include file=e6.asp -->
> <% Case Else %>
> <!-- #include file=e7.asp -->

Derfor ser asp-parseren ovenstående som om alle filer var
inkluderet på en gang.

> filerne jeg inkluderer henter data fra en tekstfil.
> e2.asp ser f.eks. således ud:
>
> <%
> Dim fso, f, filespec

Linjen herover kommer derfor til at optræde mange gange i teksten -
derfor får du fejlen (du redefinerer variabler).

> Er der nogen, der ved hvad fejlmeddelelsen skyldes, og hvordan
> problemet fikses?

Skriv koden om sådan at du får en funktion eller en sub til at læse
tekstfilen. Case-opdelingen skal så bare vælge navnet på den
tekstfil der skal læses.
--
Jens Gyldenkærne Clausen