Skærme
Fijala 3554
Hjælp til valg af ny skærm .
Fra : Kurt

Dato : 19-05-03 21:26

Jeg står og skal have ny skærm og skal ha' en der er til at holde ud at
kigge på mere end 12 timer om dagen .
Jeg har nu en SONY 420 GS 19" ,men den er begyndt at blive gammel og træt .
Den er vel tæt på 4 år gammel ,og brugt rigtigt meget .

Jeg har kig på :

LG Electronics Flatron F900P

http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=393

Eller :

Philips Brilliance 109P40

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsession
id=BJE4FGLA5PENECRQNE2RYVIKGBUCWHD0?divId=0&groupId=CONNECTION_GR&catId=PC_M
ONITORS_CA&subCatId=19_CRT_MONITORS_SU&productId=109P40_05C

Jeg hælder mest mod philips'en pga : 1280 x 1024 at up to 104 Hz

Hviken én ville du vælge ,og hvorfor ?
Er der andre skærme jeg burde ha' med i overvejelserne ?

Max pris 4000,-

Fra : Kurt

Dato : 20-05-03 18:38

Ok ,ingen respons ..
Så lad mig spørge på en anden måde .

Er philips skærme generelt iorden ?

Jeg har siddet og kigget gruppen igennem og synes jeg finder meget lidt om
philips .

Er der andre 19" skærme end philips'en ,der er i stand til at klare 1280 x
1024 @ 100 Hz ?
Jeg har ikke kunne finde nogle ....

Tak.

Fra : Kurt

Dato : 21-05-03 19:07

Jeg vil gerne sige tak for den overvældende respons og uhæmmede lyst til at
hjælpe mig med at vælge min nye skærm .

æhhmm : NOT .

Skulle der være nogen der er intereseret ,så faldt valget på :

http://www.viewsonic.com/products/crt_p90f.htm

Håber det er en god afløser til den gamle .

Fra : Peter T.

Dato : 22-05-03 08:19

Kurt wrote:

> Er der andre 19" skærme end philips'en ,der er i stand til at klare
> 1280 x 1024 @ 100 Hz ?

Jeg har lige kørt alle frekvenser igennnem i 1280*1024 fra 60 til 150 hz på
min egen 19" monitor (packard bell c920, 3-4 år gammel) og skærmen bliver
først for alvor flimmerfri ved 72 hz. Der udover kan jeg overhovedet ikke
se forskel på billedet fra 75 hz og til 150 hz. Så jeg tror du har et
større udvalg af monitors at kunne vælge imellem end du måske går og tror.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Kurt

Dato : 22-05-03 12:57

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> [...]

> se forskel på billedet fra 75 hz og til 150 hz. Så jeg tror du har et
> større udvalg af monitors at kunne vælge imellem end du måske går og tror.

Jo , jeg er skam helt enig i at man ikke kan se forskellen når man kommer op
på 85 hz (muligvis 75hz)og derover ,men har en teori om at der er forskel på
hvad øjet kan se , og hvad øjet opfatter, og bliver træt af, efter
adskillige timers arbejde ved skærmen .
Jeg sidder minimum 12 timer om dagen, 6-7 dage om ugen ,foran min skærm ,og
vil derfor gerne gøre det godt for mine øjne .

Det er muligt at jeg ikke har ret .

Fra : Kurt

Dato : 22-05-03 18:12

Nå ,Intercon data måtte erkende at de ikke kunne sende den efter 2 dage
,selvom de praler med at ha' den på lager .
Så den ordre annullerede jeg ..
Det er iøvrigt utroligt som man føler at man generer dem når man ringer til
dem . De er sådan lidt halv flabede,og går lige til grænsen ,selvom jeg
egentlig bare ringer for at få svar på ting som jeg ikke er blevet oplyst i
min ordrebekræftelse ,eller mens jeg bestilte tingen . Og jeg talte skam
pænt og roligt til dem hele vejen .

SÅ bestilte jeg den hos x-data,hvor den også skulle være på lager ,men de
ringede med det samme og sagde at de ikke havde flere ,og at den ikke kunne
skaffes da det var en udgået model ,og nu har de ganske rigtigt også fjernet
den fra deres hjemmeside .
Så tænkte jeg at det nok ikke var skærmen jeg skulle ha' .

Så nu har jeg altså valgt et helt fjerde mærke .
Den er bestilt hos MidtData ,kl. 17.00 ,og er allerede afsendt . SÅDAN !
Det er en IIYAMA 19 " HM903DT , 3.595,00 kr.

http://www.iiyama.dk/files/HM903DTA.pdf

Den har rigtig fine data ,så det håber jeg var det rigtige valg ....

Hvis der er andre der har erfaringer med iiyama CRT skærme ,vil jeg da gerne
høre om det .