/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
DualDDR RAM på et Nforce2 bundkort ?
Fra : Mogens


Dato : 19-05-03 10:09

Hej

Skal man køre med 2 stænger DDR RAM på et Nforce2 board ?
F.eks. et Soltek SL-75FRN2-L
eller kan man nøjes med en stang RAM ?

Hvis man skal køre med 2 stænger, skal de så være 100% ens ?

mvh Mogens

 
 
JK (19-05-2003)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 19-05-03 10:24

On Mon, 19 May 2003 11:08:32 +0200, Mogens <moveng@nospam.here> wrote:

>Hej
>
>Skal man køre med 2 stænger DDR RAM på et Nforce2 board ?
>F.eks. et Soltek SL-75FRN2-L
>eller kan man nøjes med en stang RAM ?
>
>Hvis man skal køre med 2 stænger, skal de så være 100% ens ?
>

Ja, man bør købe 2, for at udnytte dual-ram.

Man plejer at have dem ens (ved ikke om de lige skal).

http://www.digit-life.com/articles2/nforce2-1vs2channels/index.html

Jeg har samme bundkort. Kan anbefale twinmos fra
www.databutikken.com/dk/

En anden ting er at sidste nye bios D1.2L er en bagdel m.h.t. at køre
ram ved høj fsb. Den tidligere er bedst.

Hvis du flasher bundkortet med en ny/anden bios skal du vide, at det
er risikabelt, med mindre du bruger nøjagtigt de switches, der står i
vejledningen, samt den awdflash version der er i zip-pakken. Ellers
får du et dødt bundkort.

mvh

John

Mogens (19-05-2003)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-05-03 10:39

On Mon, 19 May 2003 11:24:16 +0200, JK <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

>Ja, man bør købe 2, for at udnytte dual-ram.

Ja, jeg ved godt at der skal 2 til for at udnytte dual-ram
funktionen. Jeg mente mere om man overhovedet kunne
køre med kun 1 stang RAM og så senere hen købe en til.
Mit budget er nemlig ret stramt.
Det fremgår ikke af den artikel du refererer til om det
kan lade sig gøre.

mvh Mogens

Anders Lorentzen (19-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lorentzen


Dato : 19-05-03 10:48


"Mogens" <moveng@nospam.here> skrev i en meddelelse
news:749hcvce7un7bi3rmi997ug7mrcfkm6q53@4ax.com...
> On Mon, 19 May 2003 11:24:16 +0200, JK <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:
>
> >Ja, man bør købe 2, for at udnytte dual-ram.
>
> Ja, jeg ved godt at der skal 2 til for at udnytte dual-ram
> funktionen. Jeg mente mere om man overhovedet kunne
> køre med kun 1 stang RAM og så senere hen købe en til.
> Mit budget er nemlig ret stramt.
> Det fremgår ikke af den artikel du refererer til om det
> kan lade sig gøre.

Du kan sagtens køre med 1 stang (single channel) indtil du får råd til
nummer 2.

mvh
Anders Lorentzen



Mogens (19-05-2003)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 19-05-03 11:21

On Mon, 19 May 2003 11:48:23 +0200, "Anders Lorentzen" <al@it.dk>
wrote:

>Du kan sagtens køre med 1 stang (single channel) indtil du får råd til
>nummer 2.

Tusind tak, det var lige den oplysning jeg ønskede mig.

mvh Mogens

Martin Johansson (19-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 19-05-03 16:34

"Mogens" <moveng@nospam.here> skrev i en meddelelse
news:749hcvce7un7bi3rmi997ug7mrcfkm6q53@4ax.com...
> On Mon, 19 May 2003 11:24:16 +0200, JK <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:
>
> >Ja, man bør købe 2, for at udnytte dual-ram.
>
> Ja, jeg ved godt at der skal 2 til for at udnytte dual-ram
> funktionen. Jeg mente mere om man overhovedet kunne
> køre med kun 1 stang RAM og så senere hen købe en til.
> Mit budget er nemlig ret stramt.
> Det fremgår ikke af den artikel du refererer til om det
> kan lade sig gøre.

Jeg har ikke lige nogen kilde på det her, men mener at det er begrænset hvor
meget man vinder ved dual channel.
Jeg læste det i en test et sted.

Men det er naturligvis altid en fordel at køre så hurtigt som muligt, så
selv om gevinsten måske er lille så bør man nok gå efter den.



ct (21-05-2003)
Kommentar
Fra : ct


Dato : 21-05-03 00:00


> Jeg har ikke lige nogen kilde på det her, men mener at det er begrænset
hvor
> meget man vinder ved dual channel.
> Jeg læste det i en test et sted.

Jeg bruger det, og mærkede et fint løft i hastigheden da jeg satte nr. 2
blok i - mere end jeg havde forventet.

claus



Martin Johansson (21-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 21-05-03 20:29

"ct" <no@way.se> skrev i en meddelelse
news:3ecab367$0$32506$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Jeg har ikke lige nogen kilde på det her, men mener at det er begrænset
> hvor
> > meget man vinder ved dual channel.
> > Jeg læste det i en test et sted.
>
> Jeg bruger det, og mærkede et fint løft i hastigheden da jeg satte nr. 2
> blok i - mere end jeg havde forventet.

Lige nu sidder jeg og er i tvivl om jeg nu også satte stængerne rigtigt
Gidder bare ikke lige at åbne kabinettet for at se efter.

Samme test konkluderede for øvrigt at intel chipset udnytter dualchannel en
del bedre end nForce2.
Ikke at jeg overhovedet vil overveje en PIV.



Rune Friis Jørgensen (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 22-05-03 22:57

> Jeg bruger det, og mærkede et fint løft i hastigheden da jeg satte nr. 2
> blok i - mere end jeg havde forventet.

Og det var ikke kun på grund af den større RAM _mængde_ ?

Rune



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste