Miele G595SC opvaskemaskine: For lidt vand~
Fra : BHR

Dato : 18-05-03 14:39

Maskinen er fra 1991 og dengang dyreste model.
De sidste par år har det knebet med at der kommer vand nok i
opvaskemaskinen.
Jeg har omprogrammeret den fra "tidsstyring" til "niveaustyring med
tidsovervågning". Det hjalp et stykke tid, men nu er det galt igen.
Jeg har undersøgt at aquastopslangen er iorden med gennemløb, og at relæet
virker.
Derudover har jeg undersøgt niveaufølerslangen: Ved at blæse forsigtigt i
slangen klikker den som den skal.
Indløbsslangen ender i en plastickasse et stykke op ad siden, og denne kasse
kan jeg ikke komme til, fordi den sidder indskummet mellem inderkarret og
ydersiden. Der sidder også en anden slange fra den kasse til ionbytteren.
Jeg har monteret maskinen igen, og der kommer kun vand til lige over
bundsien - ikke op på varmelegemerne. Er det normalt?

Er der hjælp at hente??

Venlig hilsen
BHR - Jylland