Gode råd søges...
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-05-03 13:53

Min mor har en PGO Big Max, og forleden kom hun og spurgte om der var
kæde på en sådan. Det måtte jeg jo så i sagens natur svare nej til.
Grunden til hun spurgte var, at det på scooteren, når den var varm,
føltes som en kæde der takkede over når man satte i gang.
-men altså KUN når den var varm, og kun lige når man havde holdt stille
og satte i gang.

Mit umiddelbare gæt lød på en slidt kilerem, men den teori faldt lidt
til jorden da jeg fandt ud af at den faktisk kun havde kørt ca. 5000 km.

siden denne sidst var skiftet (mener en sådan burde kunne holde 12000
km., men det kan self. have været dårlig kvalitet...), og så var der jo
så det med at det kun var når den er varm. Var det fordi at kileremmen
skøjtede rundt, skulle det jo ske ligegyldigt om den er varm eller
ej...?

Er der nogen der har været ude for det samme, eller blot har en
forklaring/et gæt til hvad problemet kan være?

Scooteren har kørt ca. 20000 km., og har fået skiftet kobling for ca.
6000 km. siden. Derudover er der aldrig blevet skiftet andre vitale dele

(der er self. blevet skiftet olie, ruller mv. når dette har været
nødvendigt, men derudover ikke...)

På forhånd tak

--
Michael