Fra : Steen Bondo

Dato : 26-03-01 19:03

Hi all

Imponerende svar en ven af mig fik:

-------- Original Message --------
Emne: Homepage
Dato: Mon, 26 Mar 2001 09:05:56 +0200
Fra: SONOFON Kundeservice <Kundeservice@sonofon.dk>
Til: 'kjeld'

Hej Kjeld

Tak for din e-mail.

SONOFONs hjemmeside virker bedst, hvis den bliver afviklet på en pc'er
med
Microsofts Internet Explorer (version 4 eller derover). Brugere af
beta-browsere (tidlige versioner af browsere, ex. Internet Explorer 8.0
beta) kan ikke afvikle www.sonofon.dk.
Brugere med Netscape og/eller Macintosh kan dog som udgangspunkt godt
benytte vores hjemmeside, hvis browseren er af nyere dato (version 4 og
opefter). Det skal imidlertid understreges, at visse områder på
homepagen
ikke fungerer under Netscape og Macintosh - det drejer sig fx. om
Udlandstakster og Faktura.
Vi anbefaler derfor, at downloade Microsoft Internet Explorer på
adressen
www.microsoft.com
Har du yderligere sp¢rgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen
eller
bes¢ge vor homepage på http://www.sonofon.dk/.

Jeg ¢nsker dig en rigtig god dag.

Med venlig hilsen
SONOFON

Lene Haslund Halby
Kundeservice

--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : The Amazing Grace

Dato : 26-03-01 22:21

Steen Bondo wrote:

> Hi all
>
> Imponerende svar en ven af mig fik:

Ja, NOT!

Sonofon: PLONK!

Jeg har lige verificeret problemet med NS 4.61, og får samme problem som
du beskriver.

Jeg har lige sendt dem en (høflig) mail og meddelt dem, at jeg har
fravalgt dem, da deres web-site ikke fungerer med standard-browsere.

De er nok ligeglade. Men hvis man vil høres, må man i det mindste prøve
at råbe op!

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Peter Jespersen

Dato : 26-03-01 22:05

Hmmm...ser ud til at man igen skal slå dem oven i hovedet.....
Det er dog blevet bedre...da de søsatte deres nye design, var dte kun IE
der kunne læse siden.

Benyttede man NC/2 4.61 fik man at vide at man skulle hente NC 6, hvis man
benyttede WarpZilla fik man at vide at man skulle hente IE...øh, hvad der
ned var den nyeste version dengang!

--
Live long and prosper...

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-03-01 23:11

In <2883811043@p999.f51.n234.z2.fidonet.org>, on 03/26/2001
at 08:03 PM, sbo@hehe.com (Steen Bondo) said:

>Hi all

>Imponerende svar en ven af mig fik:

Der er desværre alt for mange FrontPage køkkenbordsHTML-"udviklere" og bare det
virker i nyest Microsoft Internet Explorer under nyeste Windows-version så er de
totalt ligeglade med alle andre.

Det værste er at jo mere man som "gammel" Netscapebruger bliver tvunget til at
bruge InternetExplorer desto mere finder man ud af at IE sucks. F.eks. så
indeholder NS 4.61 en mulighed for at vælge links ved hjælp af tastaturet. IE
betragter også tekst som grafik så man ser meget ofte at der er sideskift midt i
en line så den øverste halvdel af teksten er på side 1 mens den nederste halvdel
er på side 2. Hvor smart er det? Og der er mange andre situationer hvor NS er
IE overlegen.

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 27-03-01 00:16

On Mon, 26 Mar 2001 23:10:45 +0100, Knud Berggreen wrote:

>Der er desværre alt for mange FrontPage køkkenbordsHTML-"udviklere" og bare det
>virker i nyest Microsoft Internet Explorer under nyeste Windows-version så er de
>totalt ligeglade med alle andre.

Det ser ud til at stikke dybere end bare NC/2 4.61....har lige
prøvet med WarpZilla, der er fuldstændig
usamarbejdsvillig...hvilket i teorien inkluderer Mozilla og de
håndfulde porte der er ved at blive udført af denne.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
I found my thrill, on Warp-berry hill!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 27-03-01 09:02

Peter Jespersen wrote:

<snip>

> Det ser ud til at stikke dybere end bare NC/2 4.61....har lige
> prøvet med WarpZilla, der er fuldstændig
> usamarbejdsvillig...hvilket i teorien inkluderer Mozilla og de
> håndfulde porte der er ved at blive udført af denne.

Kan dog bedrøve med at både Konqueror (KDE's integrerede browser) og Opera
ikke har nogen problemer..

Det gør jo så en istand til at se siden når Odin er blevet bug-fixet og
Opera konverteret...meeen det er ikke helt tilfredsstillende...

--
Live long and prosper...

Fra : Steen Bondo

Dato : 27-03-01 15:28

Peter Jespersen wrote in a message to Peter Jespersen:

PJ> Kan dog bedr¢ve med at både Konqueror (KDE's integrerede browser)
PJ> og
PJ> Opera ikke har nogen problemer..

Er det så dem der er 'tilgivende' som IE, er det NS der ikke kan
håndtere whatever Sonofon har lavet (korrekt?), er det regulær kodefejl
eller bruger de mon noget "MS-acceptabel-kode"..??
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-03-01 21:53

Steen Bondo wrote:

> Er det så dem der er 'tilgivende' som IE, er det NS der ikke kan
> håndtere whatever Sonofon har lavet (korrekt?), er det regulær kodefejl
> eller bruger de mon noget "MS-acceptabel-kode"..??

Prøv og kør http://www.sonofon.dk igennem W3C's HTML validator på
www.w3c.org.....det viser at der er en hel del overtrædelser af HTML
standarden.
MS har med IE gjort meget ud af fejlhåndteringen på det seneste, hvorimod
Netscape har strammet en del op på det således at der ikke skal meget til
før den bliver bitter.

Det er Opera og Konq eftergivende.... ligesom IE 4.x og 5.x for Windows
(Der skulle være problemer med IE for Mac og dermed vil jeg også tro at der
er problemer med IE for Solaris)..det er altså ikke bare begrænset til en
bestemt browser men ogst til bestemte versionsnumre på en bestemt platform.

Den Explorer lignende menu de har udstyret siden med ligner en gang
standard FrontPage magi....jeg er dog stødt på lignende menu'er som der
ikke har været problemer med, så det ligner lidt en blanding af fejl og
properitær kode.

Jeg har så i mellemtiden fået svar fra Sonofon, der meddeler at de ligesom
hidtil har lavet siden til IE 5 og der er ikke planer om at gøre den
Mozilla venlig.
Vel, de tidligere sider kunne faktisk godt vises med Netscape......

Det er ikke fordi jeg ikke kan lide Opera og ikke vil vente på den (Er
blevet min primære browser på Linux) til OS/2.....men det er noget gejl at
lave et site på den måde...desværre er det ret udbredt

Forhåbentlig vil en flok bitre Mozilla (WarpZilla, BeZilla, Mozilla,
XWarpZilla og hvad portene ellers hedder) der kommer og prikker til Sonofon
kunne gøre et eller andet.....

Øv...træt....Have fun, you hear

Live long and prosper...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-03-01 14:40

On Tue, 27 Mar 2001 16:28:24 +0200, Steen Bondo wrote:

>Er det så dem der er 'tilgivende' som IE, er det NS der ikke kan
>håndtere whatever Sonofon har lavet (korrekt?), er det regulær kodefejl
>eller bruger de mon noget "MS-acceptabel-kode"..??

Har så fået mit andet svar fra Sonofon

De er gået efter statistiken, der siger et IE 5 er den mest
benyttede browser.
De kan så godt se at det er en ulempe for de brugere der
generelt afviger fra NT, MS Windows standarden.

Man er så nu officielt klassificeret som afviger.....

I shall return! - (D. McArthur)

Fra : Steen Bondo

Dato : 30-03-01 15:27

Peter Jespersen wrote in a message to Steen Bondo:

PJ> De er g?et efter statistiken, der siger et IE 5 er den mest
PJ> benyttede browser.

Så meget for 'Any Browser Campaign'

PJ> Man er s? nu officielt klassificeret som afviger.....

Er det et problem..?? ;)

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/