Opsætning af Java på Redhat
Fra : JR

Dato : 17-05-03 21:06

Hej,

Jeg har installeret java fra en RPM på Redhat Linux 9, men mangler nu at
opsætte JAVA_HOME og pathen til /bin så det virker globalt. Hvordan gør
jeg det?

Jakob

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-05-03 06:06

"JR" <jr@nal-net.dk> writes:

> Jeg har installeret java fra en RPM på Redhat Linux 9, men mangler nu at
> opsætte JAVA_HOME og pathen til /bin så det virker globalt. Hvordan gør
> jeg det?

Her kan du se min .bash_profile:

# .bash_profile

# Get the aliases and functions
if [ -f ~/.bashrc ]; then
   . ~/.bashrc
fi

# User specific environment and startup programs

PATH=/usr/java/j2sdk1.4.1_02/bin:/usr/TeX/bin/i386-linux/:$PATH:$HOME/bin

export PATH
unset USERNAME

Det er ikke sikkert, at stien til din java er den samme som stien til
min java.

--
Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]

Fra : JR

Dato : 18-05-03 09:20

Hej Michael,

Tak, det virker. Men hvor sætter jeg det op så det virker globalt, dvs.
for alle brugere på maskinen?

Jakob

Fra : john

Dato : 18-05-03 11:55

i /etc/profile

virker efter en genstart af dine globale varialer (evt genstart)

John

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-05-03 12:01

"JR" <jr@nal-net.dk> writes:

> Tak, det virker. Men hvor sætter jeg det op så det virker globalt, dvs.
> for alle brugere på maskinen?

Ohhh...mon ikke man kan lave et symbolsk link? Hvis det f.eks. er
/bin/java der bliver kørt, kan du nok bare slette den og lave et link

ln -s /bin/java /sti/til/den/rigtige/java

--
Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]