er det bare mig eller
Fra : Søren Ellemann Hanse~

Dato : 17-05-03 22:55

Hej her sidder jeg med håret i postkassen.
Mit nye Digital kamara som jeg troede var understyttet af mandrake 9.1
virker ikke.
Kamaraet er et Trust: "powerc@m 350fs" og skulle jvf denne liste værer ok
til gtphoto !!!!
http://n-dimensional.de/projects/digicam/software/snapshots/SUPPORTED-CAMERAS
Er der andre der har ligende erfaringer og evt. har en ide om hvordan jeg
kommer videre.

Regards S. Ellemann
In a world without fences, who needs gates.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 17-05-03 21:53

On Sat, 17 May 2003 21:54:41 +0000 Søren Ellemann Hansen wrote:

> Hej her sidder jeg med håret i postkassen.
> Mit nye Digital kamara som jeg troede var understyttet af mandrake 9.1
> [...]

Det er vist en rimelig ny version af gphoto2 og ikke så gennemprøvet.

> Er der andre der har ligende erfaringer og evt. har en ide om hvordan jeg
> kommer videre.

Du har den version af gphoto2?
Du har fulgt vejledningen på gphoto.org?
Hvilken fejl får du, når du udfører hvilken kommando?

Fra : Søren Ellemann Hanse~

Dato : 18-05-03 10:31

Anders Bo Rasmussen wrote:

> har fulgt vejlednin
Nej jeg har ikke denne NYE version kører pt. 2.1.1 men efter signe skulle
dette virke med aiptek pencam Men det gør det ikke...
Jeg kan dog se at kamaraet er testet i linket med 2.1.2!!
Jeg har fulgt vejledningen på gpkoto.org, for ubekendte kamaraer.
Jeg er novise til at fejlfinde men jeg få nedenstående information i GTKAM

ALWAYS INCLUDE THE FOLLOWING LINES WHEN SENDING DEBUG MESSAGES TO THE
MAILING LIST:
gtkam 0.1.10
gtkam has been compiled with the following options:
+ i586-mandrake-linux-gnu-gcc (C compiler used)
+ bonobo (for FIXME)
+ no gnome (for FIXME)
+ no gimp (plugin for The Gimp)
+ exif (for displaying exif information)
libgphoto2 2.1.1
libgphoto2 has been compiled with the following options:
+ i586-mandrake-linux-gnu-gcc (C compiler used)
+ EXIF (for special handling of EXIF files)
+ no ltdl (working around bugg libltdl, eh?
+ /proc/meminfo (adapts cache size to memory available)
libgphoto2_port 0.5.1
libgphoto2_port has been compiled with the following options:
+ i586-mandrake-linux-gnu-gcc (C compiler used)
+ USB (for USB cameras)
+ serial (for serial cameras)
+ no baudboy (serial port locking)
+ no ttylock (serial port locking)
+ no lockdev (serial port locking)
+ no ltdl (working around bugg libltdl, eh?

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 18-05-03 10:29

On Sun, 18 May 2003 09:30:43 +0000 Søren Ellemann Hansen wrote:

> [...]
> Jeg har fulgt vejledningen på gpkoto.org, for ubekendte kamaraer.
> Jeg er novise til at fejlfinde men jeg få nedenstående information i GTKAM

Er kammeraret i listen der kommer ved kommandoen
gphoto2 --list-cameras
?

Hvad giver følgende kommandoer af output?:

gphoto2 --list-ports

gphoto2 --auto-detect (her skal kammeraret være tilsluttet, og ved
nogle distributioner skal det være tilsluttet _efter_ at computeren er
startet op)

Fra : Søren Ellemann Hanse~

Dato : 18-05-03 13:31

Anders Bo Rasmussen wrote:

> Er kammeraret i listen der kommer ved kommandoen
> gphoto2 --list-cameras
> ?
nej.
Og jeg sidder og bøvler med den
har fundet lipgphoto2-2.1.2dev9
har prøvet et par gange med
../config. - make - make install
men jeg arme novise laver et eller andet fejl
Men jeg tror blindt på at hvis jeg får denne 212
ind vil det kører som smurt !!!!
Er der en speciel fremgangsmåde vedr opgrade af libs ?
Skal det gamle lib fjernes inden ?

> Hvad giver følgende kommandoer af output?:
>
> gphoto2 --list-ports
Devices found: 3
Path Description
serial:/dev/tts/0 Serial Port 0
serial:/dev/tts/1 Serial Port 1
usb: Universal Serial Bus

> gphoto2 --auto-detect (her skal kammeraret være tilsluttet, og ved
> nogle distributioner skal det være tilsluttet _efter_ at computeren er
> startet op)
Model Port

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 18-05-03 15:54

On Sun, 18 May 2003 12:30:32 +0000 Søren Ellemann Hansen wrote:

> Er der en speciel fremgangsmåde vedr opgrade af libs ?
> Skal det gamle lib fjernes inden ?

Det ville nok være smart.

> Devices found: 3
> Path Description
> serial:/dev/tts/0 Serial Port 0
> serial:/dev/tts/1 Serial Port 1
> usb: Universal Serial Bus

Det ser da ud til at du har fået sat adgangen til USB rigtig op.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-05-03 11:06

On Sun, 18 May 2003 09:30:43 +0000, Søren Ellemann Hansen wrote:

> Nej jeg har ikke denne NYE version kører pt. 2.1.1 men efter signe
> skulle dette virke med aiptek pencam Men det gør det ikke...

Hm, jeg har et Aiptek pencam jeg har haft forbundet til min
Linux-maskine. (Jeg kan ikke huske kameraets modelbetegnelse).

Det var via USB STV680 (Pencam) Camera-driveren i kernen. Har du
modprobe't det modul (stv680)?

Mvh.

--
"Från och med nu, så är 'så snart Adam Sjøgren
som möjligt' 53 timmar!" asjo@koldfront.dk

Fra : Søren Ellemann Hanse~

Dato : 18-05-03 13:37

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> Linux-maskine. (Jeg kan ikke huske kameraets modelbetegnelse).
>
> Det var via USB STV680 (Pencam) Camera-driveren i kernen. Har du

Jeg er kommet så langt at denne ikke virker
powerc@m 350fs er baseret på grandtech gt68x usb og denne skulle virker
med libgpkoto2-2.1.2dev9 / gphoto2-2.1.2dev6 / libgphoto2.port0.51
Bøvler nu som besat med at flette det på !!!! Fandens med nyt udstyr

Søren