Tjekke om webside er ændret
Fra : Thomas P

Dato : 26-03-01 20:20

Hej Findes der mostro en metode, der tjekker om en webside er ændret
siden sidste besøg på siden ? Mit program skal selvfølgelig køre når man er
inde på siden og så måske gemme en kopi af siden og derefter sammenligne,
måske ? Nogen bud ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Jan

Dato : 26-03-01 21:04

Hej.
"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> inde på siden og så måske gemme en kopi af siden og derefter sammenligne,

En simpel http request.

/Jan

Fra : Niels

Dato : 26-03-01 21:12

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>inde på siden og så måske gemme en kopi af siden og derefter sammenligne,

Hvis du har adgang til headerne, så kan du måske få fat på Last-Modified
headeren. Ellers er der vist ikke meget andet at gøre end at sammenligne
dem. Enten st'ørrelsesmæssigt (hurtigst) eller byte for byte
(langsomst). Du kan også udregne en checksum for hver af filerne og
sammenligne dem.

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Micki \"Splatman\" J~

Dato : 29-03-01 19:03

Hva Niels hvad er der blevet af niLLer? (jeg tror nok det var dig der kaldte
dig det!)