Er der en recept?
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 02:17

Hej

Nu sidder jeg her, lige kommet hjem fra en date, pigen var/er rigtig sød.
Men jeg var god til at finde fejl ved hende, jeg synes hun var lidt stor
bagpå, hun bandede et par gange, hendes næse er skæv... Jeg fulgte hende
hjem, hun spurgte om jeg ville med op, jeg afslog med en undskyldning om at
jeg var træt, men jeg ville hende jo slet ikke, men sagde alligevel at jeg
havde haft en rigtig dejlig aften og at jeg glædede mig til at snakke med
hende igen. Det er 8 måneder siden at min kæreste gennem 7 år og jeg
stoppede, det var hende der endte det. Stadigvæk, er jeg ikke kommet en
disse over hende, hun hænger så meget fast i mine tanker at der ikke går 10
minutter hvor jeg ikke har tænkt på hende een gang... Hun dater også igen
nu, jeg ved ikke hvordan det går, men hold op det smerter i maven og hjertet
at vide at hun er ude med en anden.
Hvad gør man? "Du må bare se at komme videre, begynd at date igen!" Den har
man hørt et par gange, men det hjælper ikke...

Men er der en recept? I danmark er det ret almindeligt at gå fra hinanden,
så der må være ret meget erfaring på området, men det er åbenbart hemmeligt,
eller det er gået tabt?

Jesper K.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 04-05-03 09:25

"Jesper K." <Ingen email - ingen spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde haft en rigtig dejlig aften og at jeg glædede mig til at snakke med
De "fejl" du har fundet ved hende er nogle jeg tror du har fundet bare for
at finde en undskyldning. Du bør ringe til hende og fortælle at du ikke
føler at det skal være jer 2. Hellere at gøre det nu end at du skal finde
"det rigtige tidspunkt"... For det tidspunkt findes ikke.

> [...]
> minutter hvor jeg ikke har tænkt på hende een gang... Hun dater også igen
> nu, jeg ved ikke hvordan det går, men hold op det smerter i maven og
Nogle kan skylle deres kæreste ud hurtigt og andre bruger år på at komme
over det. Det du skal gøre er at ud og møde nogle nye piger. Det nytter ikke
at du sidder hjemme foran fjernsynet med en bajer i hånden og syntes "at det
er så synd for mig". Den eneste måde du kan komme over hende er at finde en
ny.

Jeg var ude for nogle år siden at min kommende kæreste skød sig selv. Den
måde jeg kom over det på var en svinsk måde, men den hjalp mig igennem. Jeg
fandt en pige.... jeg vidste at hun ikke var den jeg vil have børn med, men
hun udfyldte et tomrum som jeg havde fået mig.

Nu har jeg fundet hende jeg vil have resten af livet, men hvis jeg vil finde
fejl ved hende, så kan jeg komme med en lang liste. Der er heldigvis ingen
der er perfekte (bortset fra mig *G*) og det skal vi være glade for.

> Hvad gør man? "Du må bare se at komme videre, begynd at date igen!" Den
har
> man hørt et par gange, men det hjælper ikke...

Hvor mange gange har du datet? 1 eller flere? Det er med dates som med
piller. Det er ikke sikkert at en hjælper. Der skal nok mange til. Lad vær
med at stille krav om at hun skal være perfekt eller hun skal erstatte din
kæreste.. det kan hun ikke endnu.

Jeg gik selv i flere år og sammenlignede hende jeg fandt med hende der
døde.... jeg ved at hende der døde var den perfekte for mig (på det
tidspunkt)....

> Men er der en recept? I danmark er det ret almindeligt at gå fra hinanden,
> så der må være ret meget erfaring på området, men det er åbenbart
hemmeligt,
> eller det er gået tabt?

Desværre hører det til sjældenehederne at der er et par der er sammen i
mange år. Du skal være glad for at du har kunne være sammen med en i 7 år.
Men som du har fået at vide, så skal du bare videre...

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 12:29

Hej Niels

> [...]
> føler at det skal være jer 2. Hellere at gøre det nu end at du skal finde
> "det rigtige tidspunkt"... For det tidspunkt findes ikke.

Ja jeg ringer idag og siger det.

> [...]
det
> er så synd for mig". Den eneste måde du kan komme over hende er at finde

Ja men det vil jeg også gerne, men når jeg er ude med en, så har jeg bare
lyst til at smutte. Jeg er godt til at have selvmedlidenhed, men jeg er nu
bedre til at ryste den af mig.

> [...]
men
> hun udfyldte et tomrum som jeg havde fået mig.

Det gør mig ondt at du skulle miste din kæreste på den måde..
Hende du var sammen med bagefter, hvordan kan du det? Jeg kan simpelthen
ikke være sammen med en pige enten i sengen eller ved middagsbordet, hvis
jeg ikke føler noget?

> [...]
> med at stille krav om at hun skal være perfekt eller hun skal erstatte din

Jeg har været ude med fire stykker de sidste par måneder. Ja jeg stiller nok
krav, umiddelbart føler jeg at det er svært at lade være. Jeg ønsker at det
skal være bedre og at jeg på den måde kommer ovenpå igen(?)

> Desværre hører det til sjældenehederne at der er et par der er sammen i
> mange år. Du skal være glad for at du har kunne være sammen med en i 7 år.
> Men som du har fået at vide, så skal du bare videre...

Jeg er jo allerede på vej, men bare den vej ikke var så bakkede...
Tak for dine svar.

Jesper K.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 04-05-03 16:31

> [...]
> ikke være sammen med en pige enten i sengen eller ved middagsbordet, hvis

Tjaa.. hun udfyldte et tomrum og vi var kærester i 1½ år... et 1½ år som
også var godt for både mig og hende.

> [...]
det
> skal være bedre og at jeg på den måde kommer ovenpå igen(?)

Naturligvis. Men du kommer oven på igen... bare vent og se. Jeg regnede
heller ikke med at jeg vil kunne finde en pige, og pludselig, så snakker jeg
med en 1½ time hver dag i telefonen. Vi har mødt hinanden en gang og vi ved
at det her er noget vi vil skabe noget seriøst ud af.

> Jeg er jo allerede på vej, men bare den vej ikke var så bakkede...
> Tak for dine svar.

Nu har du så ikke nævnt om I havde børn, men hvis I havde, så vil den nok
have været merer bakkede...

--
Niels

Fra : Nielsen

Dato : 04-05-03 09:55

On Sun, 4 May 2003 03:17:15 +0200, "Jesper K." <Ingen email - ingen
spam> wrote:

>Men er der en recept? I danmark er det ret almindeligt at gå fra hinanden,
>så der må være ret meget erfaring på området, men det er åbenbart hemmeligt,
>eller det er gået tabt?

Hej Jesper,

Der er ingen recept.... Livet har sine opture og nedture, og sådan er
det nok bare.

Jeg har selv været ude for noget lignende: Kæresten gennem 8 år
flyttede pludselig, og der stod jeg tilbage og undrede mig over al
hendes snak om, at hun ikke havde været lykkelig. Det troede jeg jo
ligesom, at hun havde været....

I en periode på et par måneder var jeg ganske deprimeret; jeg havde en
fornemmelse af, at jeg var den eneste, som gik ture alene på gaden.
Alle andre gik og holdt hinanden i hånden, og det var som om, at de
kunne se, at der var noget galt med mig.

Jeg talte en del med venner om det hele, og tvang mig selv til at gøre
nogle ting for MIG og kun MIG: Gå en tur i biffen, tage en tur på
café, gå en tur på museum. Alene! Bagefter kunne jeg så sidde og glæde
mig over den oplevelse, som jeg havde haft.

Efter nogen tid endte jeg inde på dating.dk, og det tog noget tid at
komme igang og få respons, men pludselig havde jeg været ude og spise
etc, med 5-6 piger, og som i dit tilfælde var der også både det ene og
det andet galt med dem. MEN så var hun der: Sød og rar og dejlig, og i
øjeblikket ligger hun inde i min seng og sover, og det har hun
efterhånden gjort mange gange.

Ting tager tid, og de kan være forbandet svære selv at have
indflydelse på, men jeg tror på, at man skal forsøge at have det godt
med de små ting, og så skal de store ting nok komme af sig selv. På en
eller anden måde. På et eller andet tidspunkt.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 12:32

Hej Morten, tak for dit svar

> [...]
> café, gå en tur på museum. Alene! Bagefter kunne jeg så sidde og glæde
> mig over den oplevelse, som jeg havde haft.

Jeg gør selv det samme, men mine tanker vender gang på gang tilbage... Jeg
savner hende at dele mine oplevelser med, hvordan blokkede du for det?
Hvad med den lille grønne djævel der sidder og mæsker sig i resultatet af
alle de dystre jalousi tanker den har spyet - er hun ude med en anden? Går
hun i seng med en anden? Etc...

> [...]
> det andet galt med dem. MEN så var hun der: Sød og rar og dejlig, og i
> øjeblikket ligger hun inde i min seng og sover, og det har hun

Hvad siger du til dem du ikke gider se mere??
Må jeg spørge hvor lang tid der gik, før at du mødte hende?
Og er det ikke tarveligt at bruge andre på den måde, eller er der en form
for accept?

> [...]
> med de små ting, og så skal de store ting nok komme af sig selv. På en
> eller anden måde. På et eller andet tidspunkt.

Ja du har ret der, Morten men det er den tid der er svær.

Vi har lige siden bruddet haft utrolig meget kontakt med hinanden, mest på
telefonen, men har også set hinanden, måske en gang om ugen i snit. Vi har
ikke været sammen på nogen måde, hverken kys eller holde hånd. Men jeg har
idag fortalt hende at jeg nok er nødt til at holde meget igen med den
kontakt, jeg tror det er en af årsagerne til at jeg har svært ved at slippe
helt. Er det noget du eller andre kan genkende? Er det godt eller skidt at
have tæt kontakt efter et brud? det skal siges at bruddet ikke kom af,
utroskab, vold, løgne eller andet, hun havde bare ikke den der "gnist" mere.

Jesper K.

Fra : Nielsen

Dato : 04-05-03 13:29

On Sun, 4 May 2003 13:31:40 +0200, "Jesper K." <Ingen email - ingen
spam> wrote:

>Jeg gør selv det samme, men mine tanker vender gang på gang tilbage... Jeg
>savner hende at dele mine oplevelser med, hvordan blokkede du for det?

Jeg ævlede løs til venner og bekendte om mine oplevelser. Når jeg
skrev til folk på dating.dk, skrev jeg om småting, som jeg havde
oplevet i hverdagen. Det er rart at dele oplevelser, men det behøver
ikke nødvendigvis at være med en bestemt person.

Samtidig tænkte jeg en del tilbage på dengang, jeg var 20-22 år, hvor
jeg var single og havde det fint med den situation.

>Hvad med den lille grønne djævel der sidder og mæsker sig i resultatet af
>alle de dystre jalousi tanker den har spyet - er hun ude med en anden? Går
>hun i seng med en anden? Etc...

Så vidt jeg ved, er min eks stadig single. Nogle af mine venner, som
blev vore fælles venner, ser hende stadig, og jeg hører sommetider et
par ting, men jeg tvinger mig selv til ikke at spørge. Det vil ikke
gøre noget godt for mig, men samtidig er det da en underlig tom
fornemmelse at have haft en person TÆT inde på livet, og pludselig er
den person bare forsvundet.

>Hvad siger du til dem du ikke gider se mere??

Vi var egentlig ganske enige. Der var bare ingenting, som sagde bang
for nogle af os!

>Må jeg spørge hvor lang tid der gik, før at du mødte hende?

Der gik 5 måneder fra eks'en var flyttet ud, til den nye kom ind i mit
liv. Det sagde til gengæld BANG! Vi var ude at spise, tog hjem til mig
og fik kaffe, snakkede, snakkede, snakkede, snakkede, snakkede, hun
overnattede og vi kyssede lidt, hun sov over sig, jeg kørte hende op
til hendes venner som skulle holde børnefødselsdag, pludselig var jeg
på stranden sammen med hende og hendes venners tre knægte. Der havde
vi kendt hinanden i 15 timer og pludselig var vi babysittere....

Dagen efter havde hun fået halsbetændelse, og jeg tog ud til hende,
lavede mad, tog opvasken, gik ud med skraldeposen o.s.v. Hun sov det
meste af tiden, da jeg besøgte hende første gang

>Og er det ikke tarveligt at bruge andre på den måde, eller er der en form
>for accept?

Næh, det synes jeg ikke. Jeg var ærlig overfor alle og fortalte, at
jeg netop var kommet ud af et langt forhold samt at det ikke var mig,
som havde afsluttet det.

Desuden må man vel forvente, at folk i starten af trediverne har mere
ballast med sig end folk i starten af tyverne.

> [...]
>utroskab, vold, løgne eller andet, hun havde bare ikke den der "gnist" mere.

Jeg havde også kontakt med eks'en i starten, men sjovt nok var det
altid mig som ringede eller mailede. Tingene blev bedre, da kontakten
stoppede. Jeg lovede mig selv, at jeg ville forsøge at klare en kort
periode uden kontakt - f.eks. en uge, og da ugen var gået, kom jeg
frem til, at jeg ville prøve med en uge mere etc.

Her var det også "gnisten", der forsvandt for hendes vedkommende.
Noget i retning af, "at hun elskede mig som en bror"! Ikke fedt at få
smidt i hovedet......

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 17:50

> Samtidig tænkte jeg en del tilbage på dengang, jeg var 20-22 år, hvor
> jeg var single og havde det fint med den situation.

Åhh ja den tid husker jeg fint. det mest tossede er egentlig også at jeg
godt kan glæde mig over min single tilværelse, jeg bor dejligt har masser af
tid til mig selv, træner meget igen, har tabt de sidste 6 kg. MEN pludselig
kommer det snigende... og så ryger jeg ned i hullet.
Men godt råd, og god ide.

> [...]
> gøre noget godt for mig, men samtidig er det da en underlig tom
> fornemmelse at have haft en person TÆT inde på livet, og pludselig er

Så det virker altså det der med ingen kontakt eller tanker. Man tvinger sig
selv til at lukke af for hende og hendes.

> Vi var egentlig ganske enige. Der var bare ingenting, som sagde bang
> for nogle af os!

Ja ok, nemt nok.

> [...]
> lavede mad, tog opvasken, gik ud med skraldeposen o.s.v. Hun sov det
> meste af tiden, da jeg besøgte hende første gang

Dejligt, tillykke. Det er rart at høre at det kan lade sig gøre og at der er
håb forude.

> Desuden må man vel forvente, at folk i starten af trediverne har mere
> ballast med sig end folk i starten af tyverne.

Ja præcis, men desværre synes jeg også at de piger jeg har datet som alle
har været i starten af 30'erne eller slutningen af 20'erne har været ret
hurtigt ude med meldinger som; Jeg gider ikke at have en bolle ven! eller
Jeg vil mere med mit liv end at spilde tid på en der ikke ved om han vil
have en kæreste!

> [...]
> periode uden kontakt - f.eks. en uge, og da ugen var gået, kom jeg
> frem til, at jeg ville prøve med en uge mere etc.

Ja det er også den strategi jeg vil forsøge mig med.

> Her var det også "gnisten", der forsvandt for hendes vedkommende.
> Noget i retning af, "at hun elskede mig som en bror"! Ikke fedt at få
> smidt i hovedet......

Nej puha..

Jesper K.

Fra : Nielsen

Dato : 04-05-03 18:19

On Sun, 4 May 2003 18:50:16 +0200, "Jesper K." <Ingen email - ingen
spam> wrote:

>Dejligt, tillykke. Det er rart at høre at det kan lade sig gøre og at der er
>håb forude.

Takker! Alt kan lade sig gøre i livet! Det er vel egentlig det, som er
det både fede og skræmmende med det.

En anden ting, som jeg var glad for, var at dele mine tanker med folk,
som du gør i øjeblikket. Det er en go' måde at tænke ting igennem på,
og sommetider bliver det hele lidt mere overskueligt.

/Morten

Fra : Martin Johansen

Dato : 04-05-03 13:44

"Jesper K." <Ingen email - ingen spam> wrote in

> lidt stor bagpå

Det foretrækker jeg ellers

> hun bandede et par gange

UUUUUUUUd med hende

> hendes næse er skæv

Kan være ret charmerende og bør ikke betyde noget.

> [...]
> sagde alligevel at jeg havde haft en rigtig dejlig aften og at jeg
> glædede mig til at snakke med hende igen.

Prøv at se hende nogle gange. Din hjerne er programmeret til din gamle
pige, og måske er en formattering ikke nok, men en ny harddisk

Tro mig - der kommer et tidspunkt hvor du finder en ny som er bedre end
den gamle og så glemmer du hende automatisk.

> Det er 8 måneder siden at
> min kæreste gennem 7 år og jeg stoppede, det var hende der endte det.

Du har det uden tvivl ad helvede til. Ingen - hverken kvinder eller mænd
kan undgå at blive vraget - sådan er livet. Men kvinder praler aldrig af
at de er blevet droppet indirekte - de vender det om og påstår at de har
droppet fyren fordi det var dem der sagde skrid - men fyren har forinden
ophævet samværet ved ikke at være opmærksom, at holde aftaler osv.

Jeg er ked af at sige det, men der går tit ligeså længe før man glemmer.
I dit tilfælde kan der så gå 7 år før du har hende ude af hovedet. Det
skal du prøve at modarbejde.

> Men er der en recept? I danmark er det ret almindeligt at gå fra
> hinanden, så der må være ret meget erfaring på området, men det er
> åbenbart hemmeligt, eller det er gået tabt?

Ja det er almindeligt. Jeg selv er en af de mænd der dropper 5 -10 piger
årligt, og jeg tror hver gang jeg møder en at NU har jeg prinsessen for
livet. Jeg bliver også selv droppet af og til - men det har jeg glemt
dagen efter, for jeg kan nemt finde en ny

Recepten til at komme videre ER at du forbliver gode venner med hende, og
på INTET tidspunkt lægger du an på hende eller fortæller at du elsker
hende. Vær blot HELT neutral og pres hende ALDRIG !

Du bliver altså forvandlet fra en kylling til en mand, hvis du klarer
mosten. Og samtidig vil din interesse for hende forsvinde langt hurtigere
end hvis du bare ventede. Tilmed kan det få den bieffekt at hun bliver
helt vild med dig igen. Nu viser du en mandig styrke, og dette tiltrækker
kvinder. Måske har hun kunnet løbe om hjørner med dig i jeres forhold.
Måske var det hende der bestemte alt og hende der bestemte om i skulle
kneppe. Det er næsten ligeså med mennesker som med dyrene, f.eks løverne.
Hvis hunløven ikke har respekt for hanløven, så vil hun ikke parre sig.
Med mennesker opnår du bare IKKE respekten med vold, men med indirekte
magt og den måde som du er på, og din mandige indre styrke. Men husk at
man ALDRIG må slå eller true sin kvinde - så har du med sikkerhed tabt
kærligheden og liderligheden hos hende.

Og husk at smukke kvinder som kan få hvem de vil have, skal have ekstra
modstand og endelig IKKE den der med at falde på knæ med blomser - den
kan du bruge til de grimme kvinder

Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 18:00

> Det foretrækker jeg ellers

Hver sin smag

> Prøv at se hende nogle gange. Din hjerne er programmeret til din gamle
> pige, og måske er en formattering ikke nok, men en ny harddisk

Hmm ja, men jeg er sgu lidt nervøs for at hun forventer mere, jeg kan
simpelthen ikke gå i seng med hende eller bare kysse hvis jeg ikke tænder på
hende, er det så ikke bedre at stoppe og komme ud inden der kommer en pinlig
(for os begge) situation?

> Tro mig - der kommer et tidspunkt hvor du finder en ny som er bedre end
> den gamle og så glemmer du hende automatisk.

jeg ser frem til den dag.

> [...]
>
> Jeg er ked af at sige det, men der går tit ligeså længe før man glemmer.
> I dit tilfælde kan der så gå 7 år før du har hende ude af hovedet. Det

Men det er nu også OK, jeg har ikke spor imod de gode minder, hun var trods
alt min bedste ven igennem mange år, vi har oplevet meget sammen. Men det er
dystre udsigter...

> [...]
> livet. Jeg bliver også selv droppet af og til - men det har jeg glemt
> dagen efter, for jeg kan nemt finde en ny

Jeg ved at jeg også ret nemt kan finde en ny pige, men jeg har indtil videre
bare ikke haft lyst. Ville hellere sidde i al min elendighed og svælge i
selvmedlidenhed.
Men jeg kan se at det er vejen frem, jeg vil begynde at gå med flere, indtil
jeg igen kan finde ud af at være sammen med andre.

> [...]
> magt og den måde som du er på, og din mandige indre styrke. Men husk at
> man ALDRIG må slå eller true sin kvinde - så har du med sikkerhed tabt

He he ok hello Bond, James Bond. Kan være det skal prøves, men den er også
en rolle der kræver at man er konsekvent og vedholdende. Hvad så når man
gerne vil have lidt opmærksomhed og nusses lidt?
Men der er jo altid en der bestemmer om man ikke vil elske, der er da ingen
der gør det hvis man ikke har lyst?

> Og husk at smukke kvinder som kan få hvem de vil have, skal have ekstra
> modstand og endelig IKKE den der med at falde på knæ med blomser - den
> kan du bruge til de grimme kvinder

Ok, det husker jeg.

Tak for dine råd Martin

Jesper K.

Fra : Girlie

Dato : 04-05-03 15:25

> Men er der en recept? I danmark er det ret almindeligt at gå fra hinanden,
> så der må være ret meget erfaring på området, men det er åbenbart
hemmeligt,
> eller det er gået tabt?

Nu fortæller du, at du har jævnlig kontakt med exen. Så er det klart, at hun
spøger så kraftigt. Og så er det klart, at du er plaget af jalousi.
Men det jeg synes du skal gøre - og som hjalp mig HELT over tabet af min
ex - er at stoppe AL kontakt overhovedet. Tag en kold tyrker og lad som om
hun bare ikke ER TIL mere. I er forbi. Om hun har kærester eller går i seng
med andre er ikke længere din bekymring. For det er slut imellem jer.
Det er enormt hårdt at tage den kolde tyrker, men da der var gået en måned
for mig, så gik det bedre, og jeg kunne date uden at sammenligne andre med
ham, uden at han hele tiden spøgte i min bevidsthed. Da der var gået 2
måneder, mødtes vi igen og til min overraskelse opdagede jeg at min
forelskelse og kærlighed var blevet erstattet af en anden form for
venskabelig kærlighed, der gjorde, at jeg følte mig FRI. Og som gjorde, at
jeg ikke længere var jaloux eller håbede på, at vi skulle begynde igen.

Faktisk er det sådan, at jeg lige så stille er begyndt at få følelser for en
anden. Men det kunne jeg ikke have gjort, hvis jeg havde fortsat kontakten
til min ex, for så havde det været som om vi stadig var sammen, bare langt
mere smertefuldt.
Når exen stadig er i dit liv, tilhører du stadig hende, og i din bevidsthed
tilhører hun stadig dig.
Slip hende, først fysisk og dernæst kommer det automatisk tankemæssigt....

Held og lykke.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 18:03

> [...]
> tilhører hun stadig dig.
> Slip hende, først fysisk og dernæst kommer det automatisk tankemæssigt....

Tak.

Jeg vil forsøge mig med modellen, ingen kontakt. Det er også det alle har
sagt, så det må jo åbenbart være der recepten ligger. Tak for dine råd.

Jesper K.

Fra : vvv

Dato : 04-05-03 16:27

Hvis du finder recepten må du da gerne komme med den.

Du skal bare passe på ikke at ende som mig. Det er over to år siden at hun
fandt ud af at hun havde mistet gnisten, og kun elskede mig som en bror
(Totalt ufedt at få at vide, så skulle hun da hellere have sagt jeg var en
nar eller ligende), uheldigvis havde vi i mellemtiden også nået at få børn
(det gør det væsnetligt svære at slippe hende, da der altid er en eller
anden grund til at tale sammen).

Siden er det kun gået ned af bakke for mig, jeg har fuldstændig mistet
enhver form for energi til noget som helst (tingene stabler sig op), jeg har
mistet en masse selvværd, og værst af alt har jeg mistet evnen til at vinde
gunst hos det modsatte køn - der står vist "fucked up desperat mand" i
panden på mig.
En enkelt kæreste er det blevet til siden, men det måtte stoppe da jeg
blokerede totalt hver gang jeg havde talt med min EX, jeg kunne slet ikke
have sex med hende hvis jeg havde haft exen i røret. (vi skiltes dog som
venner da hun godt var klar over at jeg ikke er et dumt svin, bare fucked
up)

Og exen i røret det har jeg tit. For selv om hun ikke ville være sammen med
mig mere, vil hun vældig gerne ringe og snakke i timevis, eller invitere mig
forbi til lidt øl og rødvin en lørdag aften og snakke hinanden et øre af. Af
og til ender vi også i sengen sammen, det bliver dog med større og større
mellemrum.
Alt dette er jeg sådan set godt klar over ikke er vejen frem, jeg har bare
den brist at jeg ikke kan sige nej til min ex, jeg kan sidde og have lyst
til det, men ordet vil ikke ud over mine læber. Det har jeg fortalt hende og
bedt hende om at lade være med at ringe bare for at snakke. Det husker vi så
i en uge eller to, og så går snakken lystigt igen.
Jeg fatter i øvrigt ikke hvad der sker for kvinder der på den ene side ikke
vil have en mere, på den anden side kan de ikke lade være med at ringe og
snakke. Det er sku da mangel på respekt for de mænd de forlader.

Alt det hjælper dig jo nok ikke så meget, andet en du kan se hvor galt det
kan gå. Hvis i ikke har børn sammen tror jeg du skal prøve at stoppe al
kontakt til hende, det ville jeg gøre hvis jeg ikke var nød til at se hende
og tale med hende i forbindelse med børnene. Det er sikkert ultrahårdt men
nok bedre at få stoppet nu, ellers ender du bare som mig: Depresiv, bitter,
doven og lidt for glad for øl og ultrahårde drukture i de weekender hvor der
ikke er nogen børn.
Det skal lige siges at de egenskaber er nye for mig, før jeg mødte min ex
var jeg glad og udadvendt og havde det fint med at bo alene, det er først
efter hende jeg er blevet socialt afhænig.
I de weekender hvor jeg har børn er det heller ikke for fedt, fordi børnene
(som jeg selfølgelig elsker lige som alle andre fædre) minder mig om hvad
jeg mangler i min tilværelse (min Ex). Og det er desværre fuldstændig
umuligt for mig at komme i Lalandia, Bonbonland og andre steder hvor man
normalt tager sine børn hen, da jeg bliver fuldstændig indebrændt over at se
glade forældrepar med deres glade børn. I en eller anden sygelig misundelse
har jeg mest lyst til at gå hen og sparke dem i røven.
Hvis nogen sidder inde med den gyldne nøgle til hvordan man kommer ud af
denne nedadgående spiral høre jeg da vældig gerne på gode råd.

hilsen
vv

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 18:05

> Hvis du finder recepten må du da gerne komme med den.

Ingen kontakt! Zero tolerance, det er vist recepten, men det ved du jo
allerede...

> [...]

> Hvis nogen sidder inde med den gyldne nøgle til hvordan man kommer ud af
> denne nedadgående spiral høre jeg da vældig gerne på gode råd.

Jamen tak for din beretning, den lyder desværre ret trist, men den hjalp nu
alligevel. Jeg er ked af at sige det, men sådan vil jeg IKKE ende. Der er
ingen der skal få den magt over mig,

Jesper K.

Fra : Henning

Dato : 06-05-03 21:23

vvv wrote:

> [...]
> jeg har mistet en masse selvværd, og værst af alt har jeg mistet
> evnen til at vinde gunst hos det modsatte køn - der står vist "fucked

Du lydersom en der er røget ind i en depression, en såkaldt
reaktiv depression, det kan der gøres noget ved, opsøg evt
en terapeut.

For jers børns og din egen skyld, er du jo pisket til at kunne
omgå din X på et plan, hvor du er neutral og i bedste fald,
i stand til at glæde dig over de ting der sker i hendes liv.

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 05-05-03 12:26

"Jesper K." skrev i en meddelelse
> Hej

Hej Jesper

> Hvad gør man? "Du må bare se at komme videre, begynd at date igen!" Den
har
> man hørt et par gange, men det hjælper ikke...

Jeps, den har man hørt til hudløshed. Men den lille del der mangler imellem
"det at komme videre" og "det at date igen" er "accepten". Først må man
beslutte sig for at komme videre. Dernæst må man acceptere at forholdet er
forbi og at det ALDRIG igen kan blive I to igen. Så længe man stadig håber -
bare en lille-bitte-mikro-smule - er man ude af stand til at få en nyt
forhold på fornuftige vilkår. Hvem er interesseret i et forhold med en
person der i virkeligheden hellere vil noget andet? Ikke jeg i hvert fald.
Så når man virkelig har erkendt og accepteret at det er forbi bliver man
helt af sig selv i stand til at kigge efter nye potentielle partnere og
gradvist får man lyst til at gå tættere på og date og skabe rammerne for et
nyt forhold.

Det var en beskrivelse af mine erfaringer. Jeg tror også Girlies forslag om
en "kold tyrker" fra hinanden kan være en hjælp. Så kan man altid bygge et
venskab op, når begge er kommet oven på igen.

Venligst Anita