Kontrol af array i MySQL
Fra : Dennis Helligsø

Dato : 23-11-00 17:43

Hejsa.

Jeg krydsposter lige i to konferencer, da det er lidt relevant for begge

Jeg har et PHP array:
$SearchRobots = array("crawler_.googlebot.com", "%searchbot.bot.com");

Min PHP/MySQL kommando for at selektere linier fra min DB:
$result = mysql_query("SELECT COUNT(Referer) AS CountReferer FROM BrugerLog
WHERE Referer NOT LIKE '%testx.dk%' AND Date = NOW()");

Jeg vil gerne have ovenstående sætning til også at udelukke alle de
sætninger i $SearchRobots.
Hmm... nogen der kan se en mulig løsning, da $SearchRobots jo kan have et
variabelt antal posteringer. Det er sådan set OK at skrive den
"ekskluderende" sætning på en anden måde, men et array er jo en fin måde at
opbevare sådanne oplysninger på

Mvh.
Dennis

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 17:23

Fra : Dennis

Dato : 24-11-00 17:23

> Utestet og foreslået af en php/mysql-begynder:

[CUT]

Tak, det virkede glimrende! Havde slet ikke tænk på den måde - troede
det var smarest at få MySQL til det.

Mvh.
Dennis