html-frontend til datafiler
Fra : The Amazing Grace

Dato : 26-03-01 08:23

Hej,

jeg har længe gået og luret på, om der findes en nem måde at lave en
brugervenlig tilgang til datafiler i standard-formater.

F.eks.:

Jeg har en datafil i standard-format såsom "fixed length" eller
kommasepareret ASCII.

Den skal gøres CCL-søgbar, (også gerne fritekst-søgbar) og kunne tilgås
gennem en standard www-browser.

Altså: Jeg "fodrer maskinen" med en standard datafil, og så får jeg en
html-fil ud i den anden ende, komplet med søgefunktionalitet.

Hvis det nu er min database over musik:

Eks.: Jeg vil kunne lave en CCL-søgning som: "felt1=pink? and
felt2=?moon" - resultat: Pink Floyd - Dark side of the moon - m.v. -
m.v.

Endnu bedre en søgning uden felt-angivelser, altså bare "pink and moon".
(Svarende til søgning i Lotus Notes.)

Det giver i princippet dårligere søgninger (mere støj), men i en base
med få tusind poster, gør det ikke noget.

Drømmer jeg, eller findes der sådan noget? Det er OK at det er
kommandolinje, ligesom det er OK, at html-filerne skal regenereres, når
databasens indhold opdateres.

Mads Hansen
--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Steen Bondo

Dato : 27-03-01 17:24

Kig på http://www.temp-team.dk - jobtilbud.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : The Amazing Grace

Dato : 28-03-01 18:39

Steen Bondo wrote:

> Kig på http://www.temp-team.dk - jobtilbud.

Den er slet ikke dårlig. Søger i alle felter på en gang, kombinerer
automatisk med "og", og kan søge på dele af ord - slet ikke ringe.

(Jeg er bibliotekar, og er _ret_ krævende når det kommer til
søgemaskiners evner...)

Ved at se i Netscapes cache-directory kan jeg konstatere at den benytter
sig af en almindelig semikolonsepareret datafil.

Jeg vil lige se om jeg kan finde ud af hvordan den er skruet sammen...

Mange tak for linket, Steen.

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : kjeld

Dato : 28-03-01 21:48

Steen Bondo skriver:

som du ikke har andet at tænke på.

> Kig på http://www.temp-team.dk - jobtilbud.
men det ser smart ud, måske jeg kan bruge det.

Kjeld