HJÆLP LUS !!!!
Fra : C Hjortsvang

Dato : 12-05-03 18:51

Gode råd og (forebyggende) midler med hovdelus modtages med kyshånd

Min datter med lang hår på 8 år har tit og ofte gentagende gange lus.

Ingen problem at fo dem væk når vi bliver hjemme.
Men et par dage i skolen så er de tilbage..

Kan man forbygge ?
Alternative midler end f.eks NIX ?
Blande en scampoo selv ?

På forhånd Tak

--
Med Venlig Hilsen

C Hjortsvang
e mail: newsgrWWW@stofanet.dk

Ved svar fjernes WWW før @

Fra : Marianne

Dato : 12-05-03 19:21

"C Hjortsvang" <ch@nomail.dk> wrote
> Gode råd og (forebyggende) midler med hovdelus modtages med kyshånd

Hej

Luseæg er efterhånden blevet resistente mod lus, så diverse midler hjælper
ikke på problemet.

Vi har gode erfaringer med at kæmme vha BugBuster systemet - det tager det
fint. Det virker kun forebyggende i den grad, man fjerner de voksne lus, så
de ikke når at lægge æg. Man fjerner selvfølgelig også æggene, men de skulle
aldring være blevet lagt.

Er du sikker på, at hun smittes så hurtigt i skolen ? For hvis I alene
bruger shampoo, er det ikke sikkert æggene er blevet slået ihjel.

Jo længere hår, jo mere besværligt - det er der ikke rigtigt noget at gøre
ved. Jeg har selv kraftigt hår, men med balsam går kæmningen nogenlunde
gelinde.

BugBuster fås på Apoteket.

mvh
Marianne

Fra : B&P

Dato : 12-05-03 19:38

Hejsa..

Når vi er færdig med vores kur ,plejer vi at bruge skæl-shampoo
og det virker kanont.

Når de "dejlige" husdyr er kommet i parringsleg i børnehaven gg ,er det
rigtigt svært at få bugt med dem ,
men prøv skæl-shampoo.

Mvh.
Bente

Fra : Danish Bacon

Dato : 17-05-03 22:01

> Hej
>
> Luseæg er efterhånden blevet resistente mod lus, så diverse midler hjælper
> ikke på problemet.

Ikke nok med at luseæg er resistente overfor lus...Æggene efterligner
ligefrem de voksne lus ved at blive til dem...

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : AM.

Dato : 19-05-03 09:50

"Marianne" skrev d. 12-05-03 19:21 dette indlæg :

> [...]
gøre
> ved. Jeg har selv kraftigt hår, men med balsam går kæmningen

Har lige en tilføjelse, brug en shampoo der renser håret grundigt, der
findes en natur shampoo fra Sebastian, der hedder Stark Naked, det er en
shampoo fra frisøren, vask i den hver anden gang sammen med en shampoo
mod lus, og føntør så din datters hår op med hår skum, det gør din
datters hår urent og det bryder lus sig ikke om, hvis man tænker over
det så er det jo altid børn der rammes af lus, det skyldes at deres hår
altid er rent, voksne der bruget produkter i håret blir aldrig ramt,
fordi deres hår er urent...pøj pøj.

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise

Dato : 12-05-03 19:59

> [...]
>
> Ingen problem at fo dem væk når vi bliver hjemme.
> Men et par dage i skolen så er de tilbage..

For tid siden havde mine børn lus konstant igennem 1½ år. Havde det samme
problem som du. Vi kom af med dem ved at trimme børnene helt ned. Ved mig
selv havde jeg kammene fra Bug buster, købte den billigste balsam og en
masse eddike. Det hjalp.
Min moster der er frisør fortalte mig om et produkt der kan forebygge lus.
Det er en serie der hedder Bio+ Mener at have set serien i Fredensgade i
Århus. 200 ml koster ca 80 kr...

Held og lykke med arbejdet...

Louise

Fra : Erik Daugaard

Dato : 12-05-03 21:49

"Sundhedshaandbog for hjemmet" ved Dr. C.U. Schmidt (Den skandinaviske
forlags- og trykkeriforening, Kristiania 1895), oversat fra Dr. med J.H.
Kelloggs "Household Manual".

"De forskjellige slags dyriske snyltegjæster som hjemsøger legemet, findes
kun i overflødighed, når de kan frådse i urenlighed. De forsvinder i
almindelighed meget hurtigt, når man holder sig fuldstændig. Hvis de ikke
straks forsvinder, kan man hurtigt ødelægge dem ved en blanding af èen del
skotsk snustobak og to dele svinefedt. Denne salve er temmelig skadelig og
bør hurtigt borttages igen, efter at den angrebne del er blevet godt
indsmurt dermed."

Dejligt nemt, og formentlig ikke noget de sådan lige kan udvikle resistens
overfor. Erfaringerne fra Nørrebronx er ellers masser af balsam og så kæmme,
kæmme, kæmme. Første kæmning skal fjerne alle udviklede lus. Æggene bliver
dog hængende, og derfor skal næste kæmning foregå inden nogen af disse
udvikler sig til kønsmodne individer. Jo flere forældre der følger metoden,
jo mere effektivt er det.

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 12-05-03 22:38

Hej

Vores laghåret pige bliver ikke sendt afsted med håret hængende da hun
så letter kommer i hår kontakt det har hjulpet når hun klør starter
jeg med at gøre håret vådt i sprit (jeg ved det sikkert ikke er sundt)
også bliver hun kæmmet dagligt det har holdt det nede på kun 1 gang i
år

MVH
Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : john-pilely

Dato : 13-05-03 05:40

Hejsa !
Ja, vi har prøvet en enkelt gang med en blanding af sprit og eddike.
Barnet skal ligge med det natten over (håndklæde udenom).
Både lus og æg dør herved. Vi har ikke haft det siden........

Hilsen fra Sanne

Fra : C Hjortsvang

Dato : 13-05-03 06:36

Hvad med Absolot-D som dræber hunde og kattelopper + æg ??

Fra : JN

Dato : 13-05-03 12:06

Den allerbedste måde er at kæmme alle børnene den samme dag.

Det hjalp på min datters skole. Forældrene fik et brev ang. kæmmedagen 1 uge
før.
Børnene blev derfor kæmmet både hjemme og i skole. Og de børn der i så fald
havde lus på "store kæmmedag" blev hjemsendt indtil de var lusefri. Jeg har
ikke hørt om der var nogle med lus den dag; men siden har min datter ikke
haft lus med hjem fra skole.

NB. den bedste lusekam købes på apoteket. Den er godt nok dyr, men den er
god.

Med venlig hilsen

Lisbeth

Fra : Lykke

Dato : 14-05-03 08:21

hej
pædagogen i vores børnehave, vasker håret i alm. balsamshampoo tilsat en
teskefuld teetræolie,
hun har aldrig haft lus i de 12 år hun har været ansat der, selvom lusene
har været aktive,
har endnu ikke selv haft brug for det, men vil klart prøve hendes metode,
-virker kun forebyggende, så nix e.a. er nødvendigt først. hvis der er
angreb.

Fra : Dorthe Antonsen

Dato : 19-05-03 21:43

Hej. Min søn på 6 år har også stiftet bekendtskab med de "herlige"
smådyr i børnehaven.

Min løsning på problemet: Jeg har i Kvickly købt en Lusesnapper. Den
koster 298,- Den lutter man til støvsugeren og "støvsuger håret med
jævne mellemrum. (En medfølgende behandlingsplan følges til punkt og
prikke) Det er nu mere end 3 måneder siden han sidst har haft lus.

Held og lykke
Dorthe

Fra : Nette

Dato : 20-05-03 14:30

"Dorthe Antonsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> jævne mellemrum. (En medfølgende behandlingsplan følges til punkt og
> prikke) Det er nu mere end 3 måneder siden han sidst har haft lus.

He! Jeg har sparet 296 kr.
Jeg gik i en genbrugsbutik og fandt en kam til 2 kr. og kæmmer hver fredag
og søndag aften i de perioder, hvor der huserer lus i institutionen. Her er
de ikke mere. Og kommer de, ja så er de lige så hurtige væk igen

Nette

Fra : marian

Dato : 02-06-03 23:34

Æterisk Bergamot kan købes i en helseshop.
nogle dråber i hånden sammen med den almindelige shampoo. lad det virke lidt
og så skyl med vand hvor der også er hældt nogle dråber i. og selvfølgelig
brug kammen. men det dæber også æggene.
Bergamot er ugiftigt for mennesker det bruges også i bolcher men dødelig for
lus og æg . og det dufter jo noget bedre.
Det er så min erfaring. en metode som lusene ikke er ressistente overfor.
Venlig hilsen marian

--
And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who could
not hear the music

www.maliox.tk www.mop.aab-net.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-03 10:01

"marian" <marian@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
> lus og æg . og det dufter jo noget bedre.
> Det er så min erfaring. en metode som lusene ikke er ressistente overfor.

"Det er min sorte sjæl", "det kommer indefra", sir min kone, når jeg har
sorte negle
Renlighed mindsker ikke lus, sir lægerne.
Lavt immunforsvar og særlig disposition er the name of the game.
Men man føler sig nyttig når "kur" iscenesættes.
Og lige efter tandbørstning har man peppermyntet frisk lugt nogle få
minutter
Og når du og jeg elsker bergamottesmag i earl gray te, mon så ikke
djævleyngelparasitter hadet det? Det ville være logisk. Min mor tog
C-vitamin for forkølelse. Så varede den kun en uge. Ellers 7 dage.Elsk din
skæbne, tro på dig selv - lus kan ikke lide selvtillid.Dovenskab giver
selvtillid.Jeg har haft børneorm i årevis - kløen er da hygge. "rør ved mig,
og jeg føler at jeg lever" og når ingen vil røre udefra.....
En biologi&biokemi-lektor(Jesper Hoffmeyer,min tidligere lærer) hævdede i
Politiken for præcis 14 dage siden at man får immunitet mod anden sygdom ved
at ignorere den første sygdom. Bekæmp kampylobakter for at forebygge mavesår
og du får spiserørskræft til gengæld, dokumenterede han med link og logik.

" Hvor den stærke er svag, den ædle alt for mild, - dérinde bygger
han sin ækle rede: snylteren bor dér, hvor den store har sine små sårbare
steder.Nietzsche