Probs med OpenBSD 3.3
Fra : Preben

Dato : 17-05-03 05:26

Hej

Jeg har lige installeret OpenBSD 3.3, men kan ikke få installeret KDE3.1
vha. det port-baserede system? Btw. skal jeg compile hver enkelt del
for at installere f.eks. KDE? Det er da godt nok langsommeligt - gik væk
fra Gentoo, fordi det tog så lang tid at compile det skidt, men OpenBSD
er ikke anderledes eller?

Hvad med pkg_add - kan man ikke vælge at installere alle KDE3 pakkerne i
en håndevending eller skal man sidde og vælge hver énkelt pakke for sig?
Har den ikke nogle depencies eller hvad?

Mvh Preben

Fra : Preben

Dato : 17-05-03 15:59

Preben wrote:
> [...]
> en håndevending eller skal man sidde og vælge hver énkelt pakke for sig?
> Har den ikke nogle depencies eller hvad?

Ja, jeg bør måske fortælle hvad jeg indtil nu har gjort! Jeg har hentet
de filer jeg ønsker at installere og lagt dem i en mappe og skrevet
pkg_add * Men kan jeg ikke opsætte den til automatisk at udregne alle
dependencies og så installere de pakker.

Fra : jkv

Dato : 17-05-03 16:11

Fra : Preben

Dato : 17-05-03 18:22

jkv wrote:

> Pr0v at smide alle dine pakker i /usr/ports/distfiles/ og pr0v pkg_add
> igen... Alternativt pr0v at at compile KDE fra ports, hvis du altsaa gider
> ;)
>
> --
> ipwitch
> publickey: http://unixcluster.dk/public.asc

Hejsa

Ja, det er jo netop det jeg ikke gider :) For ellers har jeg gjort
sådan med et par ting.

Men det vil jeg da lige prøve.. Simpelthen alle packages skal jeg bare
smid i /usr/ports/distfiles og så skrive pkg_add kdebase-3.1.tgz eller
kan jeg så nøjes med at skrive pkg_add kde?

Nå, men jeg vil lige prøve det!

Mvh Preben

Fra : Preben

Dato : 17-05-03 18:28

jkv wrote:

> Pr0v at smide alle dine pakker i /usr/ports/distfiles/ og pr0v pkg_add
> igen... Alternativt pr0v at at compile KDE fra ports, hvis du altsaa gider
> [...]

Fedt.. Kører selv OpenBSD på en VIA C3 *gg* Dog ikke med ITX-board. Det
var ikke muligt at få i danmark på daværende tidspunkt!