Hvor er programmet ?
Fra : Christopher Tracy

Dato : 16-05-03 17:19

Hej

Jeg har lige indstalleret VNC-server på linux RedHat 8.0, men hvor dælen er
det, jeg kan finde VNC-viewer (men har på fornemmelsen at det er standart i
Linux) Men hvor ligger server henne, har prøvet om jeg kan connecte men det
kan jeg ikke.

Mange tak på forhånd fra en Linux-newbee

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-05-03 17:24

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.remove-this.com> writes:

> [...]
> Linux) Men hvor ligger server henne, har prøvet om jeg kan connecte men det

Hvordan installerede du den? Med rpm-programmet? Så kan du bruge
'rpm -ql <pakkenavn>' til at se hvilke filer den har lagt ind på
maskinen.

Men mon ikke bare det er rigeligt at køre
/etc/init.d/vnc-<etellerandet>?

--
Jacob - www.bunk.cc
Some people have no respect for age unless it's bottled.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 18-05-03 13:39

Hej

> Hvordan installerede du den? Med rpm-programmet? Så kan du bruge
> 'rpm -ql <pakkenavn>' til at se hvilke filer den har lagt ind på
> maskinen.

Ja med RPM

> Men mon ikke bare det er rigeligt at køre
> /etc/init.d/vnc-<etellerandet>?

Måske, det vil jeg prøve

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 16-05-03 18:16

Christopher Tracy wrote:
> men hvor dælen
> er det, jeg kan finde VNC-viewer

Programmet hedder "vncviewer" fra et konsol-vindue, men lægger sig ikke
automatisk ind i programmenuen.

> Men hvor ligger server henne

Du skal først starte serveren ved at skrive følgende som root:

service vncserver start

Derefter skal du oprette et virtuelt skrivebord ved at skrive følgende,
logget ind som dig selv (ikke root):

vncserver -geometry 640x480 -depth 24 :1

Derefter kan du forbinde dig til dit skrivebord med "vncviewer <ip-adresse>
:1".

Vær opmærksom på, at vnc under Linux ikke sharer dit skrivebord, men sharer
et skjult, ekstra skrivebord. Du kan faktisk have flere liggende, som du
kan connecte det.

Hvis du vil ændre, hvilke programmer, din vncserver kører, så kig i filen
~/.vnc/xstartup

Der findes også et vnc-kompatibelt desktop sharing program til KDE. Jeg kan
dog ikke huske navnet.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 18-05-03 13:56

Lars Dybdahl wrote:
> Der findes også et vnc-kompatibelt desktop sharing program til KDE. Jeg
> kan dog ikke huske navnet.

Desktop sharing systemet i KDE er indbygget i kontrolpanelet (kcontrol). Her
kan du indstille, om du vil have besked, før nogen får adgang til at
fjernstyre dit skrivebord, om de skal kunne styre mus og tastatur, om det
skal være password beskyttet, om det i det hele taget skal kunne lade sig
gøre, og evt. at invitere andre til at hjælpe dig via e-mail.

Altså ligesom hjælpen i Windows XP Home, bare bedre.

Den ligger i Internet&Netværk/Skrivebordsdeling.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Jan Larsen

Dato : 16-05-03 18:25

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.remove-this.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> kan jeg ikke.
>
> Mange tak på forhånd fra en Linux-newbee
vnc-server på en linux køre pr. bruger..
start det sådan her
vncserver :0 -geometry 1024x768 -depth 16

Hvor :0 = f7 :1 =f8 osv.

Mvh Jan