[Debian 3.0r19] Problemer med instalklatio~
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 15-05-03 13:36

Hej.
Jeg har for lidt tid siden started installationen af GNU\Linux
Debian 3.0r1. Det ser dog desværre ikke ud til at virke.
Den er bare gået i stå. Jeg bootede fra en diskette med
"resucue.bin" som jeg har hentet fra:
http://ftp.se.debian.org/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/images-1.44/bf2.4/
Nu er installationen bare gået i stå.
De sidste linjer på skærmen er sådan her:

Code: 8b 48 04 8b 10 89 4a 04 89 11 50 ff 35 dc 10 3c c0 e8 9b 3a
<0>Kernel panic: Attempted to kill init!

Computeren er en gammel IBM PC Server 320, med 2 200MHz
MMX Pentium processorer, 32MB EDO Ram, 3x2GB SCSI diske
og et netkort.

Nogle idéer til en løsning?

--
Mvh Rasmus

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 15-05-03 13:59

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> writes:

> "resucue.bin" som jeg har hentet fra:
> http://ftp.se.debian.org/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/images-1.44/bf2.4/

Prøv standarddisketterne.

> Code: 8b 48 04 8b 10 89 4a 04 89 11 50 ff 35 dc 10 3c c0 e8 9b 3a
> <0>Kernel panic: Attempted to kill init!

En 'kernel panic' er tegn på at din hardware ikke er understøttet
ordentlig at den kerne.

> Nogle idéer til en løsning?

Som sagt prøv standarddisketterne, den kerne der er derpå, kan klare
mere.

..Henrik

--
Jacob: Because the theoreticians told me.
Prof. Vassilicos: Why do you believe theoreticians?

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 15-05-03 14:05

Hej Henrik.

> Prøv standarddisketterne.
>sagt prøv standarddisketterne, den kerne der er derpå, kan klare
> mere.

Jeg er ikke helt med. Jeg hentede bf24 diskketterne da jeg havde
læst det var dem er understøttede mest hardware.
Hvad er det for en fil du mener jeg skal hente?
Jeg har hentet Debian 3.0r1 Disk1 og brændt den ud på en CD,
men min computere kan bare ikke boote fra CD'er derfor skal
jeg bruge disketter.

--
Mvh Rasmus

Fra : Carsten

Dato : 15-05-03 15:23

Rasmus Ladekjær Pedersen wrote:

> [...]
> Jeg har hentet Debian 3.0r1 Disk1 og brændt den ud på en CD,
> men min computere kan bare ikke boote fra CD'er derfor skal

Hej Rasmus
jeg er måske ikke den rette til at hjælpe, men lidt ved jeg om Debian
installation, du behøves kun TO disketter rescue.bin & root.bin samt et
netkort hvor du er 100 % sikker på hvilket chip set der er monteret på
et stykke inde in installationen skal du vælge dette netkort og lidt længere
fremme har du mulighed for at vælge hvorfra rasten skal installeres fra og
her er det du skal vælge at installere fra nettet ( ftp ?? ), på den igen
3 gang er lykkens gang
/Carsten

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 15-05-03 14:39

Hej Carsten.

> [...]
> her er det du skal vælge at installere fra nettet ( ftp ?? ), på den igen

Det er allerede ved den første diskette det går galt
Jeg ville helt kunne installere fra CD-Rom, jeg har nemlig disk 1 og jeg har
ikke den aller hurtigske internet forbindelse.

--
Mvh Rasmus

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 15-05-03 15:24

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> writes:

> Hej Henrik.

> Jeg er ikke helt med. Jeg hentede bf24 diskketterne da jeg havde
> læst det var dem er understøttede mest hardware.

Det tvivler jeg på. Pointen med de disketter er at de har en
2.4-kerne. Det kan godt være det medfører at de understøtter noget nyere
hardware, men det er jo ikke lige det der er dit problem.

> Hvad er det for en fil du mener jeg skal hente?

rescue.bin, root.bin, driver-1.bin, driver-2.bin, driver-3.bin og
driver-4.bin fra

http://ftp.dk.debian.org/debian/dists/stable/main/disks-i386/current/images-1.44/

Det er standardsættet med en 2.2.20-kerne og drivere til næsten hvad som helst.

..Henrik

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-05-03 14:36

> [...]

> Jeg har hentet Debian 3.0r1 Disk1 og brændt den ud på en CD,
> men min computere kan bare ikke boote fra CD'er derfor skal

Prøv som nævnt en af de andre disketter. Jeg har aldrig haft problemer
med 'compact', bortset fra at mange netkort ikke er understøttet af
denne (3com, intel og tulip er understøttet) - jeg plejer at lave
netinstallation.

/Rasmus

If you try to prove Murphy's law - will you fail?