Hjemmesider, udvikling af?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 12-05-03 03:12

Hej
Hvilke programmer kender I til udvikling af hjemmesider, open source og til
Linux? Hvilke fordele og ulemper har de? Gerne noget i retning af Macromedia
Dreamweaver. hehe...

På forhånd tak for svaret

Fra : brian

Dato : 12-05-03 08:44

On Mon, 12 May 2003 04:12:21 +0200, Henrik Andersen wrote:

> [...]
> Linux? Hvilke fordele og ulemper har de? Gerne noget i retning af Macromedia

Quanta må være det bedste bud (fra min side i hvert fald).
Den fås som færdig pakke til bla. Redhat og Debian.
Ellers kan den hentes på http://quanta.sourceforge.net
Nu kender jeg ike Dreamweaver, men hvis det er peg-og-klik ala frontpage
du er efter, tror jeg du kan lede længe...

MVH. Brian

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-05-03 09:08

"brian" <brian@nomail4me.dk> writes:

> [...]
> Nu kender jeg ike Dreamweaver, men hvis det er peg-og-klik ala frontpage
> du er efter, tror jeg du kan lede længe...

Mozilla composer er nok noget af det tætteste du kommer.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 12-05-03 09:19

Martin Schultz wrote:

> Mozilla composer er nok noget af det tætteste du kommer.
evt. kombineret med Qixite
http://qixite.sourceforge.net/

--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 12-05-03 09:25

brian wrote:
> [...]

> Nu kender jeg ike Dreamweaver, men hvis det er peg-og-klik ala frontpage
> du er efter, tror jeg du kan lede længe...

Staroffice tilbyder da et glimrende peg-og-klik program ala frontpage.
Ok. jeg kender ikke frontpage men som ny bruger må jeg sige at jeg
finder det meget let at navigere rundt i staroffice. Der er et flot
sortiment af knapper, animationer 3deffekter præsentationer og hvad ved
jeg. Selv som newbie er det meget let og hurtigt at banke en flot
hjemmeside sammen i staroffice.

Openoffice kan jo det samme som staroffice men mangler netop cliparts og
præsentationerne, som for brugerne er meget nyttigt.

Det er nogle gode grafiske ting der er i staroffice som jeg som
selvstændig har meget glæde af.

Check staroffice ud!

Hilsen Claus

Fra : Soren Davidsen

Dato : 15-05-03 06:09

> [...]
> Nu kender jeg ike Dreamweaver, men hvis det er peg-og-klik ala frontpage
> du er efter, tror jeg du kan lede længe...

Hej,

Lige mine 25 oere:

Jeg proevede quanta for et stykke tid siden, og det virkede for mig meget
som et "php hacker's tool" (hvilket det sikkert ogsaa er meget godt til).

En 'ren' html editor med wysiwyg som jeg godt kan lide er Amaya. Godtnok
er den heller ikke peg-og-klik, men tilpas til mit behov .

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Sune Fibaek

Dato : 12-05-03 09:27

> [...]

> Hvilke programmer kender I til udvikling af hjemmesider, open source og
> til Linux? Hvilke fordele og ulemper har de? Gerne noget i retning af

WYSIWYG editorer er temmeligt svære at finde (mener dog at CoffeeCup har
en til Linux, men er ikke sikker). Som allerede nævnt er der Quanta+ der
er min personlige favorit. Derudover findes der BlueFish
(http://bluefish.openoffice.nl/) som også er ret god! Og masser af andre.

Den bedste og hvorfor? Tja, prøv dig frem! Det koster ikke noget :)

Dreamweaver og andre kan bringes til at virke på en linuxmaskine via
Wine. Se opskrifter på www.winehq.org eller www.frankscorner.org. Jeg har
ikke selv forsøgt da jeg som sagt er fuldt tilfreds med Quanta.

/Sune

--
Søges: smart .sig

Fra : Anders

Dato : 12-05-03 09:16

<peter900000@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Linux? Hvilke fordele og ulemper har de? Gerne noget i retning af Macromedia

Jeg bruger Ibm Homepage Builder

det er dog ikke open source