PCMCIA og ny kerne...
Fra : Esben Laursen

Dato : 11-05-03 20:19

Jeg har problemer med at efter en kerne opdatering til ver. 2.4.20 hænger
min Toshiba bærbar i opstarten under loading af pcmcia driveren, den finder
fint bussen, men jeg skal tage mit netkort ud og montere det igen før den
går vidre...

Når den så er startet kan jeg tage netkortet ud igen og putte den i den
anden sokkel og så virker alt fint, men det er sku da lidt træls =)

Der var ingen problemer med at hang med debians org. kerne (2.4.18-bf24),
men problemet med at man skulle afmontere netkortet og montere det igen var
det samme, men jeg troede faktisk det bare var netkort driveren der fuckede
up....

I kernen under -->General Setup --> PCMCIA/Cardbus Support

Har jeg valgt:

PCMCIA/Cardbus Support = Y
Cardbus Support = Y
i82365 Compatible bridge support = Y
Resten er slået fra...

Og jeg har installeret mit 3Com 3C589C som module.

Er der nogen der er et godt forslag til hvad det kan være???

Med venlig hilsen

Esben

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 15-05-03 10:56

Esben Laursen wrote:

> Når den så er startet kan jeg tage netkortet ud igen og putte den i den
> anden sokkel og så virker alt fint, men det er sku da lidt træls =)

Jeg har selv haft samme problem, indtil det gik op for mig at mit pcmcia
kort
startede med at ville lave "ifup eth?" inden mit netwærk var op og
kører. Prøv
at kikke i /etc/rcS.d Og se om ikke det ville hjælpe at du startede dit
net før dit PCMCIA.

/BL

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 16-05-03 20:17

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> wrote in message
> [...]
finder
> fint bussen, men jeg skal tage mit netkort ud og montere det igen før den

Og lige nøjagtigt samme problem har jeg med min Targa visionary under
mandrake 9.1. Den forsøger at loade "eth0" og skriver "failed" og
umiddelbart bagefter, når den skal loade pcmcia "går den kold"...

Så jeg er også meget interesseret i at høre hvad man kan gøre? Jeg har dog
fundet ud af at jeg kan trykke "i" under opstarten og starte i interactive
mode, men uden netværk.... Det forstår jeg ikke hvorfor... (sis
650-bundkort, mener jeg det er).

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 04:00

Samme problem har jeg selv lige haft på min laptop - dog med en 2.4.21
kerne, der mildest talt lavede alle de problemer den kunne.. Løsningen blev
for mit vedkommende at fjerne ALT pcmcia support fra kernen - kompilere, og
så hente den nyeste pcmcia-cs fra sourceforge og kompile.. Nu spiller det
bare..