Hvilken version af Linux skal man bruge?
Fra : Michael Levinsen

Dato : 09-05-03 14:05

Hej NG

Jeg er total ny på dette område, så lidt hjælp er stærkt nødvendigt. Jeg vil
gerne sætte en linux server op som skal kunne håndtere en webserver,
mailserver og noget regulering af båndbredde til de enkelte pc´er der er
koblet til netværket.

Hvis der er nogle der har nogle gode links til sider er kan hjælpe
nybegyndere som mig ville det være rart.

/Michael

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 09-05-03 14:09

Michael Levinsen wrote:
> [...]
> vil gerne sætte en linux server op som skal kunne håndtere en webserver,
> mailserver og noget regulering af båndbredde til de enkelte pc´er der er

Tag den version, du nemmest kan få hjælp til. Hvis du kender nogen, der
bruger Linux, så brug den samme. Hvis du stadigvæk er på bar bund, så vælg
Debian Linux eller Red Hat Linux. Det er typisk dem, der er flest
argumenter for. Hvis du stadigvæk er i tvivl, hent en terning.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Michael Levinsen

Dato : 09-05-03 14:15

> [...]
> Debian Linux eller Red Hat Linux. Det er typisk dem, der er flest
> argumenter for. Hvis du stadigvæk er i tvivl, hent en terning.

Jeg tror jeg vil starte med at kigge lidt på de to typer du nævnte, men jeg
vil da lige huske på det med terningen

Tak for hurtigt svar.

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 09-05-03 19:15

> [...]
> Debian Linux eller Red Hat Linux. Det er typisk dem, der er flest
> argumenter for. Hvis du stadigvæk er i tvivl, hent en terning.

Jeg tror det er en fordel med Debian, da jeg mener den er lettest,
at få hjælp til grundet sin opbygning.

--
Mvh Rasmus

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-05-03 15:18

In 3ebba76e$0$96916$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Michael Levinsen <michael.levinsen@mail.dk> writes:
> [...]
>
> Hvis der er nogle der har nogle gode links til sider er kan hjælpe
> nybegyndere som mig ville det være rart.

E-smith/SME server.. er MEGET nemt at komme i gang med.. og den har du
alt hvad du skal bruge.. alt kan styres fra en browser..
www.e-smith.org

Fra : Jørgen

Dato : 09-05-03 16:29

Morten Fjendbo wrote:

> E-smith/SME server.. er MEGET nemt at komme i gang med.. og den har du
> alt hvad du skal bruge.. alt kan styres fra en browser..
> www.e-smith.org

Jeg vil sige det samme. Sæt en e-smith server op så får du alle de services
du har brug for. Parallelt med dette kan du så lave dig en arbejdsplads med
en af de "normale" distributioner og lære en hel masse om linux i øvrigt.
Sådan er min erfaring i hvert fald.

Hilsen
Jørgen (e-smith 5.6 + SuSE 8.2)