Netværksdrev.. hvordan mountes det????????~
Fra : Thomas

Dato : 08-05-03 11:17

Hej....

Jeg har en linuxserver kørende med samba.
Jeg ville gerne kunne mounte de delte drev/mapper på den således at jeg kan
flytte filer osv fra og til serveren..

MEN hvordan gøres dette*????

Venligst

Thomas

Gentoo 1.4 rc3
KDE 3.1

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-05-03 11:34

Thomas wrote:
> [...]
>
> Jeg har en linuxserver kørende med samba.
> Jeg ville gerne kunne mounte de delte drev/mapper på den således at jeg kan

Hvis der er shares på Linuxen som du vil have adgang til fra en
Windowsmaskine gør du som du plejer.

Er det omvendt, altså vil du mounte shares fra en Windowsmaskine på din
Linux, kan du bruge smbmount på Linux IIRC.

Se mere:
man smbmount

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Thomas

Dato : 08-05-03 11:59

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er shares på Linuxen som du vil have adgang til fra en
> Windowsmaskine gør du som du plejer.
>
> Er det omvendt, altså vil du mounte shares fra en Windowsmaskine på din
> Linux, kan du bruge smbmount på Linux IIRC.

det er en linuxserver som skal kontaktes af en linux desktop maskine.. dvs.
to linuxmaskiner der skal kommunikere ...

hvordan??

Venligst

thomas

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-05-03 12:21

Thomas wrote:
> det er en linuxserver som skal kontaktes af en linux desktop maskine.. dvs.
> to linuxmaskiner der skal kommunikere ...
>
> hvordan??

Var det ikke smartere at bruge NFS i stedet for Samba?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Thomas

Dato : 08-05-03 13:47

On Thu, 08 May 2003 13:21:20 +0200
Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

> Var det ikke smartere at bruge NFS i stedet for Samba?

det ved jeg som sagt ikke.... den kører også som sanma server for en
windows maskine jeg har.. så det er fint nok at den kører samba,.....

selve serveren kører med E-smith 5.6 linux server pakken, så der er nok
ikke pr. default installeret NFS

kan man slet ikke bruge samba mellem 2 linux maskiner?????

venligst

Thomas