SuSE 8.1 Professional købes
Fra : Hans Skjalm

Dato : 07-05-03 10:57

Dette er måske ikke det rigtige forum, men jeg prøver alligevel.

Jeg er interesseret i at købe SuSE 8.1 Professional - gerne bare en kopi af
cd'erne.

Jeg går ud fra at det er lovligt at kopiere cd'erne - eller har jeg
misforstået noget?

Jeg købte SuSE 8.1 Personal for nogle måneder siden og har været glad for
den, men jeg har dog fortrudt at jeg ikke dengang købte den i den
Professionelle version. Der er alligevel mere forskel på dem end jeg troede.

Mvh
Hans
hskjalm@image.dk

Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-05-03 11:46

Hans Skjalm wrote:

> [...]
> den, men jeg har dog fortrudt at jeg ikke dengang købte den i den
> Professionelle version. Der er alligevel mere forskel på dem end jeg

Jeg ville - hvis jeg var dig - få fat på SuSE 8.2 Professional. Den koster
425,- hos www.suse.dk.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Hans Skjalm

Dato : 08-05-03 18:42

> [...]
> * SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
> * P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Jeg har været inde på www.suse.dk og kikke.
Den almindelige pakke koster for SuSE Linux 8.2 Professional 725,- kr
Men så er der også en SuSE Linux 8.2 Pro Update til 429,50 kr.
Jeg har forhørt mig i dag ved dem og den kan kun opdatere 8.1 Professional
versionen, ikke Personal versionen. Så denne Update version kan ikke hjælpe
mig.

Jeg har ikke andre muligheder end at købe pakken en gang til til 720,- kr og
så er de 400,- kr jeg gav for Personal versionen for et par måneder siden
spildt. Lidt ærgeligt.

Den pris på 425,- kr hvor har du den fra?

Mvh Hans

Fra : Stig Mogensen

Dato : 08-05-03 20:05

> [...]
> Jeg har forhørt mig i dag ved dem og den kan kun opdatere 8.1 Professional
> versionen, ikke Personal versionen. Så denne Update version kan ikke

jo den kan. Den behøver ikke opdatere noget, da de CDere(og DVD) der er i
pakken, er 100% ens med "den fulde" version. De eneste der mangler er
bøgerne. Det er sikkert korrekt at "PROF update" ikke kan opdatere en
"personal" - men du kan sagtens lave en frisk installation.

> Jeg har ikke andre muligheder end at købe pakken en gang til til 720,- kr
> og så er de 400,- kr jeg gav for Personal versionen for et par måneder
> siden spildt. Lidt ærgeligt.

Det er de sikkert. Men køb 8.2 PROF update versionen - medmindre du vil gøre
alt for at undgå en frisk installation.

> Den pris på 425,- kr hvor har du den fra?

Huskede tilsyneladende forkert.....mente 429.50 kr

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *

Fra : Hans Skjalm

Dato : 08-05-03 22:44

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> * SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
> * P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Tak for dit svar. Det lyder interessant. Bøgerne tror jeg godt jeg kan
undvære.
Du lyder meget sikker - har du selv prøvet det?

Mvh Hans

Fra : Stig Mogensen

Dato : 08-05-03 23:00

> Tak for dit svar. Det lyder interessant. Bøgerne tror jeg godt jeg kan
> undvære.

jeg købte selv engang SuSE 8.0 Prof, med hele pivetøjet. Bøgerne har jeg
ikke brugt, pånær én.

Den bog jeg brugte, fulgte med i 8.1 PROF upgrade alligevel .

> Du lyder meget sikker - har du selv prøvet det?

8.0 Prof, til 8.1 Prof. 8.1 er en frisk install med opgraderingspakken....så
jo...medmindre noget(uden offentliggørelse fra SuSE) er ændret på 8.2 prof
upgrade.

/Stig

Fra : Martin AJ

Dato : 07-05-03 19:14

Hans Skjalm wrote:
> [...]
> den, men jeg har dog fortrudt at jeg ikke dengang købte den i den
> Professionelle version. Der er alligevel mere forskel på dem end jeg troede.

Hej!

Hvad er forskellen på amatørudgaven og prof-udgaven? Indeholder den
noget som man _ikke_ siden kan tilføje?

Martin

Fra : Hans Skjalm

Dato : 08-05-03 18:53

> Hvad er forskellen på amatørudgaven og prof-udgaven? Indeholder den
> noget som man _ikke_ siden kan tilføje?
>
> Martin

Du skriver om forskellen.
Første gang jeg stødte på en forskel var da jeg ville opgradere KDE 3.0 til
3.1
Jeg hentede base-filer ved SuSE, men dem kunne jeg bare ikke bruge.
Når jeg bad Yast om at installere dem skete der ikke noget. Jeg kunne se at
pakken lå der og i beskrivelsen til den stod der at det var til "fuld"
versionen og jeg havde "personal" versionen.
Lidt surt at SuSE selv kun lægger opgraderingsfilerne frem til den
Professionelle version.
Jeg fandt den senere på en CD fra bladet Alt-Om-Data.
Dem kunne jeg godt installere, de var til Personal versionen.
Så det er lykkes mig at opgradere til KDE 3.1 men lidt ad omveje.

Så ville jeg prøve at installere Corel Photo-Paint 9.
Det var det samme de kunne ikke installeres da de også var til "fuld"
versionen.

Derfor tænker jeg at jeg hellere må få fat i den Professionelle version, da
den åbenbart er bedre understøttet.

Det er muligt at det er mig der gør noget forkert, da jeg er rimelig
nybegynder med Linux.
Men jeg kan kun se at det er sådan.
Hvis der er andre der har andre erfaringer med Personal versus Professional
versionerne vil jeg meget gerne høre det.

Mvh Hans

Fra : User

Dato : 10-05-03 13:35

Hans Skjalm wrote:

> [...]
> Hvis der er andre der har andre erfaringer med Personal versus Professional
> versionerne vil jeg meget gerne høre det.

Jeg vil gerne købe dine gamle cd er så.
150 kr.