X problemer
Fra : Torben Frøberg

Dato : 03-05-03 15:07

Jeg har en PC stående med Nvidia Geforce 400MX kort stående, som skal
køre med TV-out.

Der er installeret RedHat 8.0 og jeg har installeret Nvidia's driver, da
jeg ikke ved, hvordan man får den generiske driver til at sende i Clone
mode (Billedet vises både på TV og CRT).

Endvidere er installeret OpenOffice 1.0.1. (Men er nu gået i gang med at
installere version 1.0.3.1). PowerPointen er lavet i MicrosoftOffice, og
det kan jeg ikke ændre på foreløbig.

PC'en skal benyttes til at vise et powerpoint show 24 timer i døgnet.

Problemet er, at når den har kørt i omkring 30-40 timer begynder X at
køre meget langsomt. Og indtil videre er løsningen er reboote maskinen.

PC'en er ikke på nettet, så det er umiddelbart svært at gennemskue, hvad
der går galt.

Er der nogen, som har et forslag til, hvad der kan være galt ?

Da PC'en ikke er på et netværk, har jeg overvejet at lave et script, der
logger et eller andet jævnligt. Nogen forslag til, hvad man burde logge
for at finde årsagen til problemet ?

Jeg synes ikke Nvidias drivere er specielt gode, og ville egentlig
hellere køre med den generiske (nv). Er der nogen ved, hvordan man
konfigurer den så den kan køre i clone mode (eller i det mindste køre ud
på TV-udgangen (Som skal være i COMPOSITE mode) ? Gerne et link til
noget dokumentation.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Torben Frøberg

Fra : Peter Duus

Dato : 08-06-03 23:58

Hej

Problemet er sikkert at det program du bruger til at vise slideshowet med
har en bug. I hjaelp menuen er en guide til hvordan du kan indsende denne
bug og dit slideshow. Derefter vil de sikkert rette det i naeste release.
Du faar et nummer paa din bug og kan saa gaa ind og tjekke status for
rettelsen. Hvis det er KOffice saa proev om samme problem sker i den nyeste
version foer du indsender en bug report.