MS Office under wine: disken er fuld
Fra : Sune Fibaek

Dato : 03-05-03 14:27

Jeg kører MS Office97 under wine 20030408 på en SuSE 8.0 maskine. Når jeg
forsøger at gemme en fil får jeg følgende fejlmeddelse (i Word):

"Disken er fuld, eller der er for mange åbne filer.
(C:\...\filnavn.doc)"

Jeg kan sagtens gemme i både PowerPoint og Excel.

Nogen forklaringer på hvad mine problemer kan skyldes?

/Sune

--
Kind regards

Sune Fibaek
[ contact --> http://cv.fibaek.dk | mailto:sune at fibaek dot dk ]

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-05-03 19:39

On Sat, 03 May 2003 15:26:48 +0200, Sune Fibaek wrote:

> [...]
> (C:\...\filnavn.doc)"
>
> Jeg kan sagtens gemme i både PowerPoint og Excel.
>
> Nogen forklaringer på hvad mine problemer kan skyldes?

Ugyldige tegn i stinavnet/dokumentnavnet?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sune Fibaek

Dato : 03-05-03 22:06

On Sat, 03 May 2003 20:38:33 +0200, Martin Edlich wrote:

> Ugyldige tegn i stinavnet/dokumentnavnet?

y:\normal.dot (eller Y:\NORMAL.DOT) burde ikke være ulovlig. Problemet
opstår hver gang jeg forsøger at lukke Word (og programmet vil gemme
ændringer i standard skabelonen (normal.dot)) og til tider også under
normal brug. Også med filnavne som burde være okay (abc.doc mv.).

/Sune

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-05-03 22:51

On Sat, 03 May 2003 23:05:52 +0200, Sune Fibaek wrote:

> [...]
> ændringer i standard skabelonen (normal.dot)) og til tider også under
> normal brug. Også med filnavne som burde være okay (abc.doc mv.).

Og du har naturligvis forsøgt dig med en ny normal.dot? Word laver den
slags fejl når dokumentet er beskadiget. Det sker gerne når man indlejrer
fx formler i dokumentet.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sune Fibaek

Dato : 05-05-03 06:45

On Sat, 03 May 2003 23:51:06 +0200, Martin Edlich wrote:

> Og du har naturligvis forsøgt dig med en ny normal.dot? Word laver den
> slags fejl når dokumentet er beskadiget. Det sker gerne når man
> indlejrer fx formler i dokumentet.

Det var ikke faldet mig ind, men ak, når jeg f.eks. gemmer et almindeligt
friskt dokument som normal2.dok (hvilket jo ikke _burde_ give problemer)
får jeg samme fejl.

Når jeg tilretter normal.dot på en windows maskine og kopiere til linux
maskinen opdager word ikke ændringerne i normal.dot. Før jeg omdøber til
normal_to.dot.

Jeg kan heller ikke gemme dokumenter baseret på hverken den ene eller den
anden skabelon. Det lader dog ikke til at være generelt. F.eks. kunne jeg
godt gemme i word i lørdags men ikke i dag.

Det begynder at ligne en re-installation...

/Sune

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-05-03 19:30

On Mon, 05 May 2003 07:45:03 +0200, Sune Fibaek wrote:

> Det var ikke faldet mig ind, men ak, når jeg f.eks. gemmer et almindeligt
> friskt dokument som normal2.dok (hvilket jo ikke _burde_ give problemer)
> får jeg samme fejl.

Et nyt tomt dokument baserer sig på normal.dot.

> Når jeg tilretter normal.dot på en windows maskine og kopiere til linux
> maskinen opdager word ikke ændringerne i normal.dot. Før jeg omdøber til
> normal_to.dot.

At have mere end en normal.dot er ikke noget Word synes om.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sune Fibaek

Dato : 06-05-03 00:01

On Mon, 05 May 2003 20:30:15 +0200, Martin Edlich wrote:

> Et nyt tomt dokument baserer sig på normal.dot.

Ja, det er jeg på det rene med. Og jeg burde j olave en ny
standardskabelon ved at overskrive min normal.dot med en ny (gemt som
dokumnetskabelon). Eller er jeg helt galt afmarcheret her?

Jeg har forsøgt mig med at kopiere en standardskabelon fra en
installation på en windows maskine over poå linux maskinen. Uden held.

> At have mere end en normal.dot er ikke noget Word synes om.

Jeg har stadig kun en normal.dot. Og desuden en normal_to.dot.

Problemet spænder over almindelige dokumenter, og ikke bare
dokumentskabeloner.

Er vist i øvrigt off topic her:

Krydspost: dk.edb.system.unix og dk.edb.tekst.ms-word
FUT: dk.edb.tekst.ms-word

/Sune