Wine - Mandrake 9.1
Fra : mkp

Dato : 03-05-03 10:41

Jeg sidder og leger lidt med wine under Mandrake 9.1 og jeg har fulgt
installationsvejledningen på
http://www.linuxbog.dk/applikationer/bog/wine.html som dog er foretaget
på Mandrake 8.0. Jeg har anvendt WINE Preview 7 og ikke 3 som den hed da
vejledningen blev skrevet.
http://www.codeweavers.com/technology/wine/download.php

Under installationen får jeg besked på at xmessage mangler. Derfor vil
jeg gerne installere X11R6-contrib-4.2.1-6.2mdk.x86_64.rpm, men når jeg
forsøger dette får jeg besked på at alle programmer er installeret.

Jeg har i forvejen installeret:

[karup@localhost karup]$ rpm -qa | grep XFree86
XFree86-server-4.3-5mdk
XFree86-libs-4.3-5mdk
XFree86-xfs-4.3-5mdk
XFree86-4.3-5mdk
XFree86-100dpi-fonts-4.3-5mdk
XFree86-75dpi-fonts-4.3-5mdk

Når jeg forsøger at starte wine får jeg følgende advarsel:

Warning:
The Wine launcher is unable to find the xmessage program,
which it needs to properly notify you of Wine execution status
or problems.

This launcher script relies heavily on finding this tool,
and without it, it will behave very poorly.

We strongly recommend that you use your distribution's
software methods to locate xmessage, or alternatively
use your favourite internet search engine to find out
how you are supposed to install xmessage on your system.

Jeg kan forstå på vejledningen at det kan være et problem, hvis XFree86
er installeret. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre/gør
forkert ?

Hilsen

MIkael

Fra : Steen Asmussen

Dato : 03-05-03 13:31

mkp wrote:

> [...]
>

> Jeg kan forstå på vejledningen at det kan være et problem, hvis XFree86
> er installeret. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre/gør

Hej,

prøv at åbne en konsol og skriv xwine. Det er en grafisk wine. Jeg har nu
ikke haft prøvet den.

jeg ud af jeg havde det installeret, da jeg fik tastet forkert.

MVH

Steen

--
Se alle de smarte sommernyheder fra Bison, Esprit,
Henry Choice, Wrangler m.fl.

Fra : Claus Larsen

Dato : 03-05-03 14:14

mkp wrote:
> Jeg sidder og leger lidt med wine under Mandrake 9.1 og jeg har fulgt
> installationsvejledningen på

Prøv www.frankscorner.org

Godt sted hvis man kan lide wine.

Hilsen Claus

Fra : Glen Kjærulff

Dato : 05-05-03 00:02

mkp wrote:

> [...]
> jeg gerne installere X11R6-contrib-4.2.1-6.2mdk.x86_64.rpm, men når jeg
> forsøger dette får jeg besked på at alle programmer er installeret.

#urpmi X11R6-contrib

virker det ikke?

hvad siger?

#rpm -qa|grep X11