MusikCD rip med cdbakeoven
Fra : Stig Mogensen

Dato : 03-05-03 09:55

Jeg har installeret cdbakeoven, og de pakker den skal bruge, fra mine SuSE
CDere.

Popper jeg en CD i mit DVD drev, og vælger passende indstillinger i
cdbakeoven, ville jeg forvente at kunne scanne CDen for numre, og derefter
vælge at rippe dem til feks mp3/ogg vorbis.

Når jeg trykker på "scan" sker der dog intet. Uanset om jeg forsøger mig med
cdparanoia, eller cdda2wav. Der er ingen aktivitet på DVD drevet, men
cdbakeven fortæller mig at den er i fuld gang med at scanne. Et par
minutter senere skifter den dog mening til "færdig" - uden der sker andet.

Jeg har prøvet, som root, at råbe;

chmod 4755 /usr/bin/cdda2wav
chmod 4755 /usr/bin/cdparanoia

Men uden succes.

Forslag til fejlsøgning modtages gerne

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Jesper Krogh

Dato : 03-05-03 10:23

I dk.edb.system.unix, skrev Stig Mogensen:
> Forslag til fejlsøgning modtages gerne

prøv med grip, den har jeg benyttet med stor succes.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Stig Mogensen

Dato : 03-05-03 12:34

> prøv med grip, den har jeg benyttet med stor succes.

Ok. Hvilken mp3 decoder? Jeg ønsker højest mulig lydkvalitet.

/Stig

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 04-05-03 22:18

On Sat, 03 May 2003 13:33:55 +0200 Stig Mogensen wrote:

> Ok. Hvilken mp3 decoder? Jeg ønsker højest mulig lydkvalitet.

Hvis du mener encoder og det ikke absolut skal være mp3, må det vist
være oggencoder. Brug -q <et tal fx. 6> i stedet for fast bitrate, som
grip bruger som default.