[Debian] Pakker der konflikter
Fra : Michael Andreasen

Dato : 29-04-03 17:12

Hey.. jeg forsøger at installere qmail via apt-get install qmail-src &&
build qmail

Jeg får denne fejl

Do you want to install qmail_1.03-24_i386.deb now? [Yn] y
Selecting previously deselected package qmail.
dpkg: regarding qmail_1.03-24_i386.deb containing qmail:
qmail conflicts with mail-transport-agent
ssmtp provides mail-transport-agent and is installed.
dpkg: error processing qmail_1.03-24_i386.deb (--install):
conflicting packages - not installing qmail
qmail_1.03-24_i386.deb

Jeg kan ikke fjerne ssmtp uden den vil fjerne apache, mailx, logrotate
m.fl...

Nogen der ved hvad man så kan gøre?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Esben Laursen

Dato : 29-04-03 21:55

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> qmail_1.03-24_i386.deb
>
> Jeg kan ikke fjerne ssmtp uden den vil fjerne apache, mailx, logrotate

Jeg har med sucess selv kompilet den, sammen med en vpopmail....
Kik evt lidt på qinstaller (http://www.obua.org/)

Hilsen

Esben

Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-04-03 01:09

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> wrote in message
> Jeg har med sucess selv kompilet den, sammen med en vpopmail....
> Kik evt lidt på qinstaller (http://www.obua.org/)

Ja det har jeg prøvet 100x på forskellige dists.. begynder at blive ret
trivielt

Michael

Fra : Claus Albøge

Dato : 29-04-03 22:20

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> [...]
> qmail_1.03-24_i386.deb
>
> Jeg kan ikke fjerne ssmtp uden den vil fjerne apache, mailx, logrotate

sudo dpkg --purge ssmtp
sudo dpkg -i qmail_1.03-24_i386.deb

Foroevrigt kan du, hvis du selv oversaetter qmail, bruge equivs pakken
lave en qmail-dummy.deb, som provider og conflicter med
mail-transport-agent!

/Claus A

Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-04-03 01:09

"Claus Albøge" <csa@csa-net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Foroevrigt kan du, hvis du selv oversaetter qmail, bruge equivs pakken
> lave en qmail-dummy.deb, som provider og conflicter med

taaak :)

Michael