NetPBM
Fra : Jesper Vels

Dato : 27-04-03 10:42

Hej

Hvordan finder jeg ud af om NetPBM er installeret på en redhat server...?

Hvis ikke hvordan installere man en rpm i redhat?

/Jesper Vels

Fra : John

Dato : 27-04-03 12:12

installering af rpm

#rpm -Uvh pakkenavn.rpm

U gør at den opdatere, hvis der findes en anden pakke i forvejen
v gør at den skriver resultatet til skærmen undervejs og
h kan jeg ikke huske hvad gør

men kig lidt på www.linuxbog.dk hos www.sslug.dk de skriver nogle gode bøger
om linux

/john

Fra : Bloody2l

Dato : 27-04-03 16:08

h gør at den hasher, den laver en 0-100% proceslinie, så du kan se hvor
langt den er med installere

Fra : P og T

Dato : 27-04-03 18:36

> [...]
>
> Hvordan finder jeg ud af om NetPBM er installeret på en redhat server...?
>
> Hvis ikke hvordan installere man en rpm i redhat?

Jeg har noget af netpbm installeret og det er nogle binarys som skal bruges
til noget der hedder Gallery, det er følgende filer:

giftopnm
jpegtopnm
pngtopnm
pnmcut
pnmfile
pnmflip
pnmrotate
pnmscale
pnmtopng
ppmquant
ppmtogif
ppmtojpeg

Så hvis du har dem har du sikkert også netpbm

Per

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 28-04-03 12:06

"Jesper Vels" <Jesper@vels.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan finder jeg ud af om NetPBM er installeret på en redhat server...?
>
> Hvis ikke hvordan installere man en rpm i redhat?

Hvis det er til Gallery 1.3.3, kan du evt. installere ImageQuick istedet
(find den evt på www.rpmfind.net) - Det blev min løsning da jeg havde
problemer med at installere NetPBM.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 28-04-03 15:12

Jesper Vels skrev:

> Hvordan finder jeg ud af om NetPBM er installeret på en redhat server...?

NetPBM kommer med Red Hat i pakken "netpbm-progs". Så prøv med kommandoen:

rpm -q netpbm-progs

Alternativt kan du se om du får et fornuftigt svar på kommandoen:

which pnmscale

Hvis den svarer med et filnavn (normalt "/usr/bin/pnmscale") så findes
programmet `pnmscale` - og dermed formodentlig hele NetPBM - i din sti.

Jacob
--
»Der er åbenbart ét eller andet med geologer og sprog.«
»Ja, de farer i flint over ingenting.«