KDE - hvorfor kan jeg kke mount et cdrom d~
Fra : Thomas

Dato : 24-04-03 07:15

Hej

Jeg kører Gentoo Linux og KDE.

Jeg har et problem med at mounte cd-rom drevet.

Jeg kan kun mounte det hvis jeg er root, og det er ikke helt optimalt!!

Hvordan får jeg lavet det sådan at brgere også kan mounte det, og evt.. en lille forklaring på hvorfor den ikke tillader brugere at døre det, pr. default!

med venlig hilsen

Thomas

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-04-03 07:36

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas:
> [...]
>
> Hvordan får jeg lavet det sådan at brgere også kan mounte det, og evt. en lille forklaring på hvorfor den ikke tillader brugere at døre det, pr. default!

Du har en linie med mountpointet til dit CDromdrev i /etc/fstab prøv at
tilføje optionen user til den så har du lov.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Thomas