opløsning i X
Fra : Jan Larsen

Dato : 23-04-03 19:48

Hej

Kan man sætte x op så opløsningen ændres and på hvilken bruger der logger
på.
Alså hvis bruger x logger på kde er opløsningen 1024x768 og logger bruger y
på i kde er opløsningen 1280x1024..

Kan man det ..??

Mvh Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 23-04-03 19:52

Den Wed, 23 Apr 2003 20:48:24 +0200 skrev Jan Larsen:
> [...]
>på.
>Alså hvis bruger x logger på kde er opløsningen 1024x768 og logger bruger y

Hvis du vil bruge xdm/kdm/... så prøv med xrandr i .xsession

Mvh
Kent
--
NT er brugervenligt - det er bare brugerne der ikke kan finde ud af det
- en NT-administrator

Fra : Jan Larsen

Dato : 23-04-03 20:10

Kent Friis wrote:

> Hvis du vil bruge xdm/kdm/... så prøv med xrandr i .xsession
ja jeg bruger kdm, men jeg er ikke med på hvad xrandr. er ??

Mvh Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 23-04-03 20:27

Den Wed, 23 Apr 2003 21:10:10 +0200 skrev Jan Larsen:

>ja jeg bruger kdm, men jeg er ikke med på hvad xrandr. er ??

xrandr -s 1024x768

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-04-03 21:57

Kent Friis wrote:

> xrandr -s 1024x768

som kræver xfree 4.3, som ikke er så udbredt endnu.

/Esben

Fra : Jan Larsen

Dato : 23-04-03 22:02

Esben Skov Pedersen wrote:

> som kræver xfree 4.3, som ikke er så udbredt endnu.
>
> /Esben
kan i ikke skære det ud i pap, xfree86 4.3 kan jeg uden problemer
installer..

mvh Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 24-04-03 20:47

Jan Larsen wrote:

> kan i ikke skære det ud i pap, xfree86 4.3 kan jeg uden problemer
> installer..
>
> mvh Jan
Jeg mener kan jeg sætte xrandr -s 1024x768 ind i .xsession ??

Mvh Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 24-04-03 21:04

Den Thu, 24 Apr 2003 21:47:09 +0200 skrev Jan Larsen:

>Jeg mener kan jeg sætte xrandr -s 1024x768 ind i .xsession ??

Ja, men check lige at det virker først - det er altid så irriterende
at få puttet et eller andet der ikke virker ind i .xsession eller
..profile så man ikke kan logge ind.

Mvh
Kent
--
At køre i en stor Mercedes eller BMW viser ikke at man har mange penge.
Det viser blot at man er tysker.

Fra : Jan Larsen

Dato : 25-04-03 00:03

Kent Friis wrote:

> Ja, men check lige at det virker først - det er altid så irriterende
> at få puttet et eller andet der ikke virker ind i .xsession eller
> [...]
Tak alle sammen. Nu virker det

Mvh Jan