MS Windows
briani 27239
servicepack 1 til XP
Fra : Fam. Jensen

Dato : 15-05-03 23:26

Hej.

Jeg har lige forsøgt at smide en servicepack1 ind til winXP fra Microsofts
serviceside.
Install gik næsten smertefrit, men efter genstart starter maskinen ikke helt
op...den stopper ved logonsiden, og melder nu, at et komponent gør, at
programmet (WINXP) ikke er rigtig registeret, og verificeringen af brugeren
kan ikke fortsætte...jeg sidder derfor tilbage med et logonbillede med 2
muligheder:
1) Sidde og kigge på en grøn frø hvor der står Administrator ud for
2) Slukke pc'en

Jeg startede så op i fejlsikret efter at lave krampebevægelser på F8 og
fjernede service(!!!!)pack1.
HVAD KAN DER DOG VÆRE GALT!?!?? ER DET NU MAN SKAL SKIFTE TIL LINUX???

Håber meget på jeres hjælp.
På forhånd tak.

VH. Lau.

Fra : WE

Dato : 15-05-03 23:41

Prøv at installere service pack'en i stedet for at smide den.

Fra : Fam. Jensen

Dato : 15-05-03 23:48

øh....haha....sjov...
nogle seriøse bud???
....selvom microsoft generelt ikke er for seriøse mennesker...
man betaler i dyre domme...sidder med sit licensnummer i
hånden....installerer...og ingenting virker...
thankyou BILL!

Fra : Madsen

Dato : 15-05-03 23:55

Fam. Jensen skrev:

> [...]
> komponent gør, at programmet (WINXP) ikke er rigtig registeret, og
> verificeringen af brugeren kan ikke fortsætte..

Den skriver ikke noget om hvilket komponent der ikke er registreret?

Madsen.

Fra : Fam. Jensen

Dato : 16-05-03 00:05

Ved ikke om det egentlig var forkert af mig at kalde det et komponent...jeg
mener selve windows..
Den er ikke tilfreds med min lovlige
registreringsnøgle/kode....hmmm....hvorfor????

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-05-03 14:35

Fam. Jensen skrev:
---------------citat-----------------
....selvom microsoft generelt ikke er for seriøse mennesker...
man betaler i dyre domme...sidder med sit licensnummer i
hånden....installerer...og ingenting virker...
thankyou BILL!
--------------citat------------------

Når du nu har købt en maskine med Windows XP installeret, kunne det vel også
tænkes, at der var medleveret en "recover-CD", hvorfra du kan reinstallere
Windows XP og hvad der nu ellers måtte være på den CD -- eller flere, om det
skulle være tilfældet.
--
En henvendelse til forhandleren kunne måske løse det problem.

Hans-Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 00:23

Fam. Jensen skrev:

> Ved ikke om det egentlig var forkert af mig at kalde det et
> komponent...jeg mener selve windows..

Den siger altså bare at Windows ikke er registreret.

> Den er ikke tilfreds med min lovlige
> registreringsnøgle/kode....hmmm....hvorfor????

Det må Microsoft jo kunne hjælpe med så. Måske du skal have tilsendt
en ny registreringsnøgle. SP1 blacklister en hel del nøgler som er
i omløb på det sorte marked og måske er du uheldig at sidde med en
version som har et blacklistet serienummer.

Det kan også være fordi at din første WinXP-installation er sandet til.
Jeg har f.eks. tidligere hørt om problemer med at installere SP1 på
computere hvor Antispy og lignende programmer har fjernet så mange ting
at SP1 ikke kan installeres korrekt. Det er i øvrigt altid en god idé
at køre en SFC /SCANNOW i en kommandoprompt inden man installere en
servicepack. Kommandoen sørger for at alle systemfiler har det rigtige
versionsnummer så servicepacken ikke bliver forvirret over det. Du skal
have din Windows CD klar hvis SFC finder systemfiler som skal ændres,
for de bliver hentet fra CD'en.

PS. Kan man mon lokke dig til at klippe det væk du ikke svarer på og
svare under det citerede? Det gør det hele meget nemmere.
Se evt. denne side: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.