MS Windows
briani 27239
Problemer med klokken (Windows 2000)
Fra : ..::jmj::..

Dato : 05-05-03 05:37

Davs
Har en PC på LAN (nyinstallation), klokken i BIOS står korrekt.
Når man logger på viser klokken i systembakken en helt anden tid (8-10 timer
længere frem).
Jeg kan stille tiden manuelt ved at klikke på uret og stille det herfra, og
det virker fint, men det er dumt at gøre det ved hver logon.
Selvom jeg bruger NET TIME kommandoen i logonscriptet stiller dette ikke
tiden, faktisk har kommandoen ingen effekt, heller ikke når jeg kører
kommandoen i en prompt.
Og jo, PC'en er stillet til korrekt tidszone. Jeg har deaktiveret service
Windows Time, fordi tiden skal tildeles af domænekontrolleren (i
logonscriptet). MEN, man kan ikke logge på domænet hvis tidsforskellen er
for stor.

Nogen der har haft tilsvarende problemer og en løsning?

PFT

Jørgen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-05-03 08:03

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows Time, fordi tiden skal tildeles af domænekontrolleren (i
> logonscriptet). MEN, man kan ikke logge på domænet hvis tidsforskellen er

Aktiver servicen igen, den gør netop at maskinen synkronisere tiden med
DCen.

/Brian