MS Windows
briani 27239
domainmaster-probs...
Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 30-04-03 09:35

Min WinXP-pro vil gerne agere domainmaster.
Er det muligt at få den til ikke at forsøge det?

/ Steffen

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-04-03 09:42

"Steffen Fog Sørensen" <steffen@digisource.dk> writes:

> Min WinXP-pro vil gerne agere domainmaster.

WinXP-pro er ikke en unix. Så nøjs med at spørg i windows-grupperne
næste gang du har problemer med den.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 30-04-03 09:46

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse
> WinXP-pro er ikke en unix. Så nøjs med at spørg i windows-grupperne
> næste gang du har problemer med den.

Nu glemte jeg desværre at nævne at det er linuxbox der er domain-master og
logonserver...

sorry!

/ Steffen

Fra : Eg

Dato : 30-04-03 18:33

On Wed, 30 Apr 2003 10:46:16 +0200, Steffen Fog Sørensen wrote:

> "Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse
>
> Nu glemte jeg desværre at nævne at det er linuxbox der er domain-master og
> [...]

<regfil>

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Browser\Parameters]
"IsDomainMaster"="FALSE"
"MaintainServerList"="False"

</regfil>

/Eg

Fra : Eg

Dato : 30-04-03 19:04

On Wed, 30 Apr 2003 19:33:13 +0200, Eg wrote:

> <regfil>
>
> Windows Registry Editor Version 5.00
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Browser\Parameters]
> [...]

Hovsa, du skal nok bruge 'CurrentControlSet' i stedet for 'ControlSet001'.
Du skal sikkert genstarte. Virker i win2000, men burde også virke i XP.

På eget ansvar :)

/Eg

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-03 17:28

Den Wed, 30 Apr 2003 10:41:53 +0200 skrev Peter Makholm:

>WinXP-pro er ikke en unix. Så nøjs med at spørg i windows-grupperne
>næste gang du har problemer med den.

Mon ikke han mente at han har en Samba som master, og han vil have den
sat op så WinXP forstår at den er master?

Mvh
Kent
--
Exception 0E in module IFSMGR.VXD