MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP - Tjeneste Messenger
Fra : Ravn

Dato : 27-04-03 17:20

Hvordan kan komme af med denne tjeneste. Den vises i tide og utide og
forstyrrer mit arbejdede med reklamer af forskellige software og nu til
sidst med en reklame for software som kan forhindre netop denne tjeneste.
Dette firma kan man se på http://www.messagecrusher.com/
Dette er det rene mafia metoder. Først forstyrrer de folk og derefter
tilbyder de hjælp mod betaling.
Er der nogen der ved hvordan man deaktivere denne tjeneste eller bliver man
nødt til at gå til tegnebogen og købe denne software.
I hjælpen kan man læse dette:
Tjenesten Messenger
En tjeneste, der sender og modtager meddelelser, som sendes af
administratorer eller tjenesten Alerter.

På forhånd tak
Ravn

Fra : Martin K

Dato : 27-04-03 17:22

Ravn wrote:
> Hvordan kan komme af med denne tjeneste.

Se lidt tilbage i gruppen:

"Tjenesten messenger - hjælp" fra i dag kl.13:40

--
Martin K

Fra : Rikke

Dato : 27-04-03 17:42

Jeg har aldrig hørt om dette program før, det lyder som noget du har
installeret ved en fejl ved siden af Windows...

- Rikke =)

Fra : Madsen

Dato : 27-04-03 18:59

Rikke skrev:

> Jeg har aldrig hørt om dette program før, det lyder som noget du har
> installeret ved en fejl ved siden af Windows...

Messenger er en tjeneste som kører under både Win2000 og XP
medmindre at du slår den fra, så det er ikke noget der bliver
installeret ved siden af.

<http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Messenger>
> [...]
| (run: cmd.exe) type:
|
| net send 127.0.0.1 hi
|
| If you get a popup "hi" message, you should disable the Messenger
| service.
| If you get an error stating, "The message alias could not be found
| on the network", you are safe.
|
| If, for whatever reason, you need the Messenger service running
| but wish not to have spam popups active, you can disable the
| particular ports at your firewall. The Messenger service uses UDP
| ports 135, 137, and 138; TCP ports 135, 139, and 445.

PS. Du har vist fået det at vide før, men kunne man ikke lokke dig
til at svare under det citerede og klippe det væk du ikke svarer på?

Du kan læse mere om god citatteknik her:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.