MS Windows
briani 27239
Gratis Stifinder program efterlyses
Fra : Niels Solskin

Dato : 26-04-03 11:39

Efter en windows update...(ha ha det værste lort der findes)
Så viser min stifinder ikke alle biblioteker samlet men én af gangen
og så kan jeg gå op adresselinjen og vælge et andet bibliotek...
møgirriterende.....

Nogen der kender et stifinderprogram, som man kan downloade ???

Tak for hjælpen

Bud på hvordan jeg får min gl. stifinder tilbage modtages med tak.

Niels

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-04-03 11:40

> Nogen der kender et stifinderprogram, som man kan downloade ???

Windows Commander.

www.download.com
www.cnet.com

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Niels Solskin

Dato : 26-04-03 11:52

"Jeg glemte lige, det gør ikke noget, at det er gratis

Niels

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-04-03 12:03

> "Jeg glemte lige, det gør ikke noget, at det er gratis

Den er gratis. Sharewareversionen udløber aldrig.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-04-03 12:54

On Sat, 26 Apr 2003 13:02:32 +0200, Trygleren [9000] wrote:

> Den er gratis. Sharewareversionen udløber aldrig.

....men det betyder ikke at det er gratis. Det er stadig shareware der
koster penge. At man så alligevel kan blive ved med at bruge det er op
til ens samvittighed.

Jeg må da nok indrømme at jeg havde brugt det lidt mere end 30 dage
inden jeg betalte :) Sådan et stykke genialt software skal man da
støtte.

I øvrigt hedder det TotalCommander nu.
http://www.ghisler.com/
http://www.wincmd.dk/

--
Lars

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-04-03 13:20

> ...men det betyder ikke at det er gratis. Det er stadig shareware der
> koster penge. At man så alligevel kan blive ved med at bruge det er op
> til ens samvittighed.

I visse tilfælde ja, men ikke her. Eksempelvis betaler man for at få fjernet
sponsorreklamer som i ICQ og Opera. Så det ER gratis.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-04-03 13:35

In dk.edb.system.ms-windows, Trygleren [9000] wrote:

> Så det ER gratis.

Nej, <http://www.ghisler.com/order.htm>: "Total Commander is a
Shareware program. This means that you can test it for a period
of 30 days. After testing the program, you must either order the
full version, or delete the program from your harddisk."

"EF Commander Free" er gratis, men jeg ved ikke hvor godt det er.
Jeg har kun prøvet det én enkelt gang for længe siden og i meget
kort tid.

EF Commander: <http://www.efsoftware.com/>.

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-04-03 21:32

> [...]
> of 30 days. After testing the program, you must either order the
> full version, or delete the program from your harddisk."

Fat nu noget - jeg skrev WINDOWS COMMANDER. Ikke Total Commander. Windows
staves w-i-n-d-o-w-s og total staves t-o-t-a-l.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-04-03 18:00

In dk.edb.system.ms-windows, Trygleren [9000] wrote:

> Fat nu noget - jeg skrev WINDOWS COMMANDER. Ikke Total
> Commander. Windows staves w-i-n-d-o-w-s og total staves
> t-o-t-a-l.

<http://web.archive.org/web/20010801153509/www.ghisler.com/order.htm>:
"Windows Commander is a Shareware program. This means that you can
test it for a period of 30 days. After testing the program, you must
either order the full version, or delete the program from your
harddisk."

Fat nu noget selv.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-04-03 20:31

> [...]
> test it for a period of 30 days. After testing the program, you must
> either order the full version, or delete the program from your

Wolfenstein 3D-kildekoden er også blevet frigivet. Vil det så sige at man kan få Return To Castle Wolfenstein-kildekoden gratis
også? Du er godt klar over at der eksisterer flere versioner af software? Min beta er angivet til at være freeware.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-04-03 21:05

In dk.edb.system.ms-windows, Trygleren [9000] wrote:

> Wolfenstein 3D-kildekoden er også blevet frigivet. Vil det så
> sige at man kan få Return To Castle Wolfenstein-kildekoden
> gratis også?

Hvis man spørger efter et spil der kan måle sig med Quake III, så
forventer man ikke at få stukket Wolfenstein i hovedet. Så er det
sådan set ligegyldigt hvor gratis kildekoden er.

Jeg håber at du forstår analogien :)

> Du er godt klar over at der eksisterer flere versioner af
> software?

Du er klar over, at der er forskel på Wolfenstein og RTCW, ikke?

> Min beta er angivet til at være freeware.

Har du et screenshot? Jeg vil gerne se formuleringen. Du kan
eventuelt finde lidt mere information under "Ordering" i hjælpfilen
(hvis det punkt da findes).

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-04-03 23:23

> Hvis man spørger efter et spil der kan måle sig med Quake III, så
> forventer man ikke at få stukket Wolfenstein i hovedet. Så er det
> sådan set ligegyldigt hvor gratis kildekoden er.
> Jeg håber at du forstår analogien :)

Nej, du misforstår min pointe.

> Du er klar over, at der er forskel på Wolfenstein og RTCW, ikke?

Du misforstår min pointe og forsøger så kluntet at vende det om. Min pointe er netop at der ER forskel. På samme måde som der ER
forskel mellem Windows Commander eks. 2.0 og den nuværende 2003 eller hvad den nu hedder. Jeg mener du stadig kan finde en af de
gamle gratis på download.com.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-04-03 06:13

In dk.edb.system.ms-windows, Trygleren [9000] wrote:

> Du misforstår min pointe og forsøger så kluntet at vende det om.

Hvem startede de kluntede formuleringer og platte spørgsmål? Det var
vist dem der bragte os ud på et sidespor :)

> Min pointe er netop at der ER forskel.

Jeg forstår skam udmærket hvad du mener. Men det lader ikke til at vi
kommer længere i denne diskussion. Hvis ikke du har lyst til at
fremlægge en form for beviser, så har jeg meget svært ved at tro dig.
For mig at se, virker det blot som om du ikke tør indrømme din fejl.

Har du lyst til at vende tilbage til spørgsmålet om, hvorvidt der
fandtes en freeware-version af Windows Commander, eller vil du
fortsætte med at drage platte paralleller til diverse spil? I sidste
fald, så er vi vist i den forkerte gruppe.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-04-03 13:43

On Sat, 26 Apr 2003 14:19:32 +0200, Trygleren [9000] wrote:

> I visse tilfælde ja, men ikke her.

Jo... TotalCommander _er_ shareware. Bare kik i hjælpefilen (tryk F1)

> Eksempelvis betaler man for at få fjernet
> sponsorreklamer som i ICQ og Opera. Så det ER gratis.

Ja, men så er de også udgivet på andre betingelser (ad-ware).

Lad os hellere stoppe her. Det hjælper vist ikke på Niels' spørgsmål som
vist allerede er besvaret af Jens Peter.

--
Lars

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-04-03 19:06

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-04-03 21:33

> Jo... TotalCommander _er_ shareware. Bare kik i hjælpefilen (tryk F1)

Sikkert, men som jeg lige skrev... WINDOWS COMMANDER. IKKE TOTAL COMMANDER.
Vågn dog op.

> Ja, men så er de også udgivet på andre betingelser (ad-ware).

Vend og drej det som du vil. Gratis er lig gratis.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-04-03 21:34

> I øvrigt hedder det TotalCommander nu.

Det hedder den nye version, ja.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-04-03 22:27

On Sun, 27 Apr 2003 22:58:35 +0200, Trygleren [9000] wrote:

> Ja og nej. De tidlige versioner er nemlig ikke tidsbegrænsede hvilket også
> var min pointe. Derfor stresser jeg også at jeg anbefalede Windows
> Commander.

Hvilken version var det?
http://bantha.shellpower.net/albums/spider/old_and_new.jpg

Prøv version 1.13e fra januar 1994.
http://bantha.shellpower.net/old-commander.zip Der er sørme en
"tidsbegrænsning" (prøveperiode) på én måned.

--
Lars - der heller ikke gi'r sig

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-04-03 22:36

> Lars - der heller ikke gi'r sig

Hehe. Find 2.51 beta og se løjer =)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-03 18:17

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev :

>Den er gratis. Sharewareversionen udløber aldrig.

Men ulovligt at bruge efter prøveperiodens udløb.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-04-03 12:16

Du er kommet til at lukke Folder list'en.
Vælg View | Explorer Bar | Folders.

Fra : Niels Solskin

Dato : 26-04-03 13:57

"> Du er kommet til at lukke Folder list'en.
> Vælg View | Explorer Bar | Folders.

Hej Jens

Vis/panel/mapper ikke ?????

Når jeg gør det, så får jeg en grå boks i venstre side, hvor
bibliotekerne
før var ????

Har du en anden ide ???

Tak

Hilsen

Niels

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-04-03 22:46

Har du de nyeste Videodrivere inde? Ellers prøv en reinstallation.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-03 09:55

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> Har du de nyeste Videodrivere inde? Ellers prøv en reinstallation.

Sådan talte en ekspert. Reinstallation... :-/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Niels Solskin

Dato : 26-04-03 14:52

Jeg har også forsøgt at ændre på mappeindstillinger, så det er klassisk,
der sker der heller ikke noget ved

Niels

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-04-03 16:01

Niels Solskin 's insignificant opinion was stated in:
398480dbf6ee5245e297c93f7e8c21d1.62180@mygate.mailgate.org

> [...]
> møgirriterende.....
>
> Nogen der kender et stifinderprogram, som man kan downloade ???

Directory Opus 6.2
http://www.gpsoft.com.au/

Dog ikke gratis men har 60 dages prøvetid.
Det er en konvertering af det legendariske program til Amigaen.
--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Lars

Dato : 26-04-03 23:05

In article <3eaa9f3d$0$151$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, speg-fjern@mail.dk says...
> Directory Opus 6.2
> http://www.gpsoft.com.au/
>
> Dog ikke gratis men har 60 dages prøvetid.
> Det er en konvertering af det legendariske program til Amigaen.

Total Commander (www.ghisler.com), er langt bedre og vedbliver at fungere uden registrering.

Dog vil jeg mene at det er etisk korrekt at betale for et filhåndterings program der er så
suverænt godt, så vi dermed støtter den fremtidige udvikling.

--
Best regards

Lars

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-04-03 08:17

In dk.edb.system.ms-windows, Lars wrote:

> Total Commander (www.ghisler.com), er langt bedre og vedbliver
> at fungere uden registrering.

Hmm, har du læst resten af indlæggene i tråden? :)

Fra : Leony

Dato : 26-04-03 17:22

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kender et stifinderprogram, som man kan downloade ???

http://tucows.worldonline.dk/system/fileexplore95_default.html
2x Explorer brugte jeg en overgang, synes den virker glimrende - hvis
man ikke er vant til bedre end stifinderen.

Ellers er der et par andre der er gratis, som du kan teste.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Hastrup

Dato : 27-04-03 19:37

> [...]
>
> Tak for hjælpen
>
> Bud på hvordan jeg får min gl. stifinder tilbage modtages med tak.

Hej Niels

Hvilken version af Windows er det sket på? - prøv at logge ind som en anden
bruger og se om stadig får samme fejl i explorer.

Mvh Jens

Fra : Niels Solskin

Dato : 27-04-03 20:49

Hvilken version af Windows er det sket på? - prøv at logge ind som en
anden
> bruger og se om stadig får samme fejl i explorer.

Windows ME - er kun sat op til en bruger.

Niels

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-04-03 21:52

Trygleren [9000] skrev:

> Sikkert, men som jeg lige skrev... WINDOWS COMMANDER. IKKE TOTAL
> [...]

LarsK

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-04-03 21:59