MS Windows
briani 27239
XP Home eller Professional?
Fra : MK

Dato : 26-04-03 11:10

Hej

Jeg er i færd med at købe ny PC og kan se i annoncerne at WinXP Home ofte
følger med i prisen.

Mit spørgsmål er om det er en god idé at betale ekstra for at få WinXP
Professional?
Er Home lige så god som Professional? - Min computer skal ikke kobles på en
server.
Er der andre (store) forskelle mellem de to programmer?

Mvh.

MK

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 26-04-03 11:50

"MK" <mk.nospam@nospam.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kobles på en
> server.
> Er der andre (store) forskelle mellem de to programmer?

Du har brug for Pro hvis:
Computer med 2 CPU'er.
Du skal installere Microsoft webserver.
Du har behov for at kunne tilpasse brugerkonti individuelt.
Skal kunne logge på domæne.

Til normalt hjemmebrug er Home udmærket - der er ikke forskel på
styresystemet som sådant.
læs mere på:
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/wh
ichIsRight.asp

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-03 12:51

Johnny Nielsen wrote:
> Du har brug for Pro hvis:
> Computer med 2 CPU'er.
> Du skal installere Microsoft webserver.
> Du har behov for at kunne tilpasse brugerkonti individuelt.
> Skal kunne logge på domæne.

Eller hvis man vil bruge avanceret fildeling.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-04-03 13:43

Johnny Nielsen wrote:

> Du har behov for at kunne tilpasse brugerkonti individuelt.

Dog kun, hvis du har behov for at kunne tildele forskellige rettigheder.
Du kan sagtens oprette forskellige brugerkonti som i Windows 9x, og du
kan endda styre dem lidt bedre end i 9x.

--
Mvh. Kim Ludvigsen