Netværk og XP home
Fra : goofy

Dato : 14-05-03 21:16

Hej NG.
Jeg er ny udi netværk og i denne grupp.
Mit problem er at mine 2 computere pludselig ikke vil snakke sammen.
Kører XP Home
Schwits
tdcadsl internet.
Computer a. kan ikke komme i forbindelse med b ( eller omvendt)
A er " hovedmaskinen" B er sat til deling på netvært.
Kun en bruger på begge computerer.
Det har virket
Fejlmeddelse " Netværksstien kunne ikke findes "
Har i nogle gode råd.
På forhånd tak.

Steen Vinbæk

Fra : **TwN**

Dato : 14-05-03 21:48

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det har virket
> Fejlmeddelse " Netværksstien kunne ikke findes "
> Har i nogle gode råd.
> På forhånd tak.

Du siger det har virket... vil det sige at de begge kunne gå på nettet
samtidigt, mens de kunne se hindanden på netværket?

måske er det en kabel fejl... prøv at tjekke kablerne igennem...
prøv evt. at åbne en kommando linje (cmd) på pc a og skriv 'ping IP-PÅ-PC2
eller 'ping pc2' - hvor pc2 er computernavnet på pc2...
hvid du får et reply tilbage, er der forbindelse, ellers er det højst
sandsyneligt en hardware/kabel fejl.
med mindre du lige har opdateret drivere eller på anden måde pillet ved
opsætningen?

**TwN**

Fra : goofy

Dato : 14-05-03 22:09

Hej

> Du siger det har virket... vil det sige at de begge kunne gå på nettet
> samtidigt, mens de kunne se hindanden på netværket?
ja, begge kan komme på nettet, og de kan køre uafhængig af hinanden

> [...]
> sandsyneligt en hardware/kabel fejl.
> med mindre du lige har opdateret drivere eller på anden måde pillet

Ved ping pc2 får jeg svaret Ping-anmodning kunne ikke finde værten
Jeg har ikke ændret ved opsætning eller opdateret drivere.

Steen Vinbæk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-03 22:14

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Ved ping pc2 får jeg svaret Ping-anmodning kunne ikke finde værten
>Jeg har ikke ændret ved opsætning eller opdateret drivere.

Hvilken ip-adresse har de 2 maskiner ??

Du er vel opmærksom på at ip-adresserne skal ligge i samme segment for
at maskinerne skal kunne 'se' hinanden.

<MLR>

Fra : goofy

Dato : 15-05-03 14:21

Hej Michael

> Hvilken ip-adresse har de 2 maskiner ??
den ene har 80.164.96.244.( min FTP server )

> Du er vel opmærksom på at ip-adresserne skal ligge i samme segment for
Hvad mener du med det?
> at maskinerne skal kunne 'se' hinanden.

Kan det have noget at sige at det begge er dymnamiske ip adr.?
Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-05-03 16:42

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

....cut

Jeg kan ikke lige gennemskue din opsætning med 'deling af
internettet'.

Det lyder lidt som om hovedmaskinen har en WAN IP-adresse og
ekstramaskinen en LAN IP-adresse.

I så fald ka' du nok komme på nettet med begge maskiner, men de ka'
ikke 'se' hinanden.

Anyway - Deling af internet via en 'hovedcomputer' er kun en
nødløsning. jeg foreslår et af følgende:

Enten får du en extra IP-adresse fra TDC - Det er vistnok nærmest
gratis.

Eller bedre endnu. Du køber en bredbåndsrouter med indbygget switch,
f.eks en D-LINK 604 til godt 400 kroner.

<MLR>