Cisco router genstarter
Fra : L.A.

Dato : 09-05-03 02:10

Hej ng.

Min Cisco 806 router er begyndt at genstarte op til flere gange om dagen.
Jeg deler min 2 Mbit linje med underboen og det har hidtil fungeret ganske
fint, men så snart hans pc'er bliver koblet på routeren, så begynder den at
opføre sig underligt. Den genstarter på helt tilfældige tidspunkter. Jeg har
prøvet at reset'e routeren til factory defaults men det hjælper ikke. Min
underbo har altid kørt på onboard netkort og så prøvede han et pci-netkort,
men det er routeren ligeglad med. Så spørgsmålet er, om det er et software-
eller hardware problem.
Jeg har været inde i HyperTerminal for at følge lidt med i, hvad der sker,
men det går så hurtigt at man ikke kan nå at læse det hele. Det ligner en
eller anden for 'dump' den laver, men jeg har ikke den fjerneste anelse om
hvad alt det den fyrer af betyder

Jeg har prøvet at lave nogle screen shots af det hvis det kan være til nogen
hjælp.
De findes her:
http://home19.inet.tele.dk/aars/1.jpg
http://home19.inet.tele.dk/aars/2.jpg
http://home19.inet.tele.dk/aars/3.jpg
http://home19.inet.tele.dk/aars/4.jpg

Jeg har prøvet at have min bærbare computer tilsluttet til samme port i
routeren, som min underbo bruger og det fungerer fint nok. Nu mangler jeg
bare at finde ud af, hvad der kan være galt. Nogle forslag ?

På forhånd tak.

Mvh, L.A.
Aars.

PS: Vi har ikke testet netværkskablet endnu. Det kan først ske tidligst i
midten af næste uge.

Fra : John Doe

Dato : 09-05-03 08:26

Så må I vel slæbe underboens computer op til dig og tjekke v.hj.a. det kabel
du har brugt til den bærbare i den port som underboen normalt benytter.

På den måde har få I jo tjekket samme maskine, samme port men et andet kabel

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-05-03 09:38

Hejsa

Der ser ud til du har de forkerte hyperterm indstillinger.

Men man kan da tyde at der bruges eDonkey eller Emule.
Bed evt din nabo om at stoppe, da de mange connections sikkert for din
router til at dø.
evt skal max connections sættes meget lavere.

Sagt på en anden måde:
Din router reloader, pga der løber tør for memory, pga de mange NAT
translations.

HTH
Martin Bilgrav

Fra : John Doe

Dato : 09-05-03 10:43

Så skulle det vist være slået på plads ........

*De nattergale*

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-05-03 11:26

On Fri, 9 May 2003 03:10:06 +0200, L.A. wrote:
> [...]
> hvad alt det den fyrer af betyder
>
> Jeg har prøvet at lave nogle screen shots af det hvis det kan være til nogen

Der er noget galt med din terminal emulering, den skal vaere sat
til 9600 bps, 8 databit, ingen paritet og 1 stopbit

Men det sagt, saa er det en software fejl i den software du koere,
du skal have den opgraderet til en nyere. Proev at kontakte dem du
koebte den af, og faa den opgraderet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS