D-Link 604 og MRTG
Fra : Søren Reinke

Dato : 04-05-03 15:56

Hejsa

Jeg har en D-Link 604 router som jeg gerne vil have Mrtg til at lave lidt
statestik over.

Jeg kan bare ikke få cfgmaker til at lave en brugbar cfg fil, filen bliver
bare tom :(

Er det lykkedes nogen at få de to til at arbejde sammen ?

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Soren Davidsen

Dato : 04-05-03 19:23

"Søren Reinke" <disky@disky.ihsyd.dk> writes:

> [...]
> bare tom :(
>
> Er det lykkedes nogen at få de to til at arbejde sammen ?

Hvad siger snmpwalk ? (snmpwalk -v 1 -Os -c public <router-ip>).

Hvilken firmware har du i den ?

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Søren Reinke

Dato : 04-05-03 19:42

Soren Davidsen wrote:

> Hvad siger snmpwalk ? (snmpwalk -v 1 -Os -c public <router-ip>).
>
> Hvilken firmware har du i den ?

Hejsa

Den siger den ikke kan få kontakt med routeren ? :(

Jeg har firmware V1.80 som jeg fandt på www.d-link.co.tw

Hilsen Søren

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-03 19:53

Søren Reinke skrev Søndag den 4. maj 2003 20:42 i dk.edb.system.unix:

> Den siger den ikke kan få kontakt med routeren ? :(
> Jeg har firmware V1.80 som jeg fandt på www.d-link.co.tw

Jeg kan ikke komme ind på det site, min Mozilla siger at det ikke
findes,,,

Er du sikker på at den firmware også er god at køre med på en Dansk HW?

Ivar Madsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 04-05-03 20:24

Ivar Madsen wrote:

> Jeg kan ikke komme ind på det site, min Mozilla siger at det ikke
> findes,,,

ups min fejl:
http://www.dlinktw.com.tw/dk2/index.asp

> Er du sikker på at den firmware også er god at køre med på en Dansk
> HW?

Nope, men den virker fint som router, og jeg fik flere muligheder i
opsætningen, f.eks. ntp opsætning af ur osv.

Jeg prøver lige den gamle igen.

/søren

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-03 20:45

Søren Reinke skrev Søndag den 4. maj 2003 21:24 i dk.edb.system.unix:

> ups min fejl:
> http://www.dlinktw.com.tw/dk2/index.asp

Hmm, den side er fuld af skrifttegn, sikkert nogle Kiniske,,,
Dem kan jeg alså ikke læse,,,

Ivar Madsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 04-05-03 20:47

Ivar Madsen wrote:

> Hmm, den side er fuld af skrifttegn, sikkert nogle Kiniske,,,
> Dem kan jeg alså ikke læse,,,

Så er vi to, det kører bare fint for mig idag *lol*

Her er den rigtige og testede link, og siden er på engelsk, selvom IE gerne
vil hente kinesisk tegnsæt.

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2Fbroadband?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=5#5

Jeg undskylder

Hilsen Søren

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-03 22:21

Søren Reinke skrev Søndag den 4. maj 2003 21:46 i dk.edb.system.unix:

> Her er den rigtige og testede link, og siden er på engelsk, selvom IE
> gerne vil hente kinesisk tegnsæt.

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2Fbroadband?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=5#5

Den virker, men det er jo en .zip fil, der vist udparkes til en .exe
alså et win. program

Ivar Madsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 04-05-03 22:39

Ivar Madsen wrote:

http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2Fbroadband?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=5#5

> Den virker, men det er jo en .zip fil, der vist udparkes til en .exe
> alså et win. program

Korrekt, men .bin filen er også i arkivet :)

/Søren

Fra : Daniel J

Dato : 05-05-03 18:59

Hej

Jeg har også en D-Link 604 router som jeg også ville lave noget statatisk
over, men kræver det ikke en Apache webserver? Eller kan det godt køre på
IIS 6.0 ?

Mvh

Daniel

-----------------
MAIL: usenet@ozon.lir.dk
WEB: ozon.lir.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 05-05-03 19:52

Den Mon, 5 May 2003 19:59:18 +0200 skrev Daniel J:
> [...]
>over, men kræver det ikke en Apache webserver? Eller kan det godt køre på

På en unix-maskine kan du ikke køre noget på en IIS 6.0, ikke engang
selvom det bare er en blank Default.htm

Hvis du vil vide noget om IIS, så prøv windows-gruppen.

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds