Kan ikke udskifte Cisco 677 med trådløs ?
Fra : Bakke

Dato : 03-05-03 20:09

Min Cybercityforbindelse med Cisco 677 har kørt fint i flere år. Men nu
ville jeg gå trådløs og købte en Linksys Wireless Router/4xswitch.
Jeg regnede med, at når man flyttede vægforbindelsen fra Cisco- routeren
over i Linksys-routeren skulle sidstnævnte selv blive grøn af forbindelse
til internetet.
Men der sker ikke en pind. Jeg har forsøgt at følge
installationsvejledningen, men selv om jeg gør som der siges, kan jeg ikke
komme på nettet med den nye router.

Og det er lørdag, så der er ingen åben support !"!!

Jeg har gennemsøgt denne gruppe for at finde ud af om jeg fortsat skal have
den gamle router "foran" den nye trådøse router/switch/acces-point, og mener
at kunne finde ud af, at det skal jeg IKKE.

Har nogen et bud på hvordan jeg får den nye router m.m. til at komme på
nettet hos Cybercity ??

Det kan godt være, at jeg har misforstået noget, men det så så let ud inden
jeg købte den nye trådløse.

Mvh

Bo

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 03-05-03 21:06

Bakke wrote:

> Min Cybercityforbindelse med Cisco 677 har kørt fint i flere
> år. Men nu ville jeg gå trådløs og købte en Linksys Wireless
> Router/4xswitch.
<snip>
> Det kan godt være, at jeg har misforstået noget, men det så så
> let ud inden jeg købte den nye trådløse.

Ja, Cisco 677 er en ATM-router, Linksys'en kræver ethernet på
WAN-siden.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, http://linuxforum.dk - did I see you there?

Fra : L@rs K

Dato : 03-05-03 22:39

Hey "Bakke",

Nu skriver du ikke lige hvad det er for en linksys du har købt dér,,,,
Jeg kan dog ikke lige finde nogen Linksys gateways, så det er nok en Access
Point Router med 4-Port Switch !

WAN stikket i en Linksys Access point skal jf. manualen på
http://www.linksys.com/ ....."Connect another Ethernet cable from your cable
or DSL modem to the Router's WAN port (as shown in Figure 2-2)." !
Altså IKKE NTP-stikket i vægen.

Altså lad 677'eren sidde og forbind den til linksys'ens WAN port med et
netværks kabel. Herefter skulle den blive grøn af glæde i WAN / Link lampen
! og måske også lidt i WAN / Act. lampen !

CyberCity pusher dog selv en ZyXEL WI-FI Router der har ADSL indgang. Her
forbinder man til NTP-stikket i vægen.

P.S. Hvis du forbinder andet end CC's DSL-modem til NTP-stikket, er jeg ikke
helt sikker på hvordan det ser ud med ABONNEMENTSBETINGELSERNE

L@rs

Fra : Bakke

Dato : 04-05-03 10:22

> Nu skriver du ikke lige hvad det er for en linksys du har købt dér,,,,
> Jeg kan dog ikke lige finde nogen Linksys gateways, så det er nok en
Access
> Point Router med 4-Port Switch !

Ja.

> [...]
> ! og måske også lidt i WAN / Act. lampen !
>
> CyberCity pusher dog selv en ZyXEL WI-FI Router der har ADSL indgang. Her

Ja, det så jeg, men så skal man betale månedlig leje på vist nok 56 kr. og
det vil jeg ikke.

Jeg købte Linksys Wireless G Broadband Router på grund af dens meget høje
hastighed, og jeg håbede at kunne erstatte Cisco 677 og hubben med en enkelt
box.

Jeg har jo 2 ugers returret, så er der nogen der har et forslag til en anden
Router/switch, som _ikke_ behøver Ciscoen foran ?

Jeg kan ikke på EDBpriser finde den model, som CC udlejer ?

Og hvor meget betyder det i praksis at hastigheden teroetisk kan gå op til
54 Mbps i forhold til det mere almindelige 22 Mbps ?

> P.S. Hvis du forbinder andet end CC's DSL-modem til NTP-stikket, er jeg
ikke
> helt sikker på hvordan det ser ud med ABONNEMENTSBETINGELSERNE

Hvis jeg finder et tilsvarende produkt skulle de vel ikke kunne se det ?

Mvh

Bo

Fra : L@rs K

Dato : 04-05-03 13:35

Hey

> Jeg kan ikke på EDBpriser finde den model, som CC udlejer ?

Jeg tror ikke der i Danmark er et marked for DSL / ATM modemer, da udbyderne
af forbindelserne i Danmark altid levere sådan noget udstyr med.
Man skal også passe på at udstyret passer sammen med DSLAM'en, POTS osv.

Derfor kan det være svært at finde nogen der sælger ZyXEL Prestige 650HW.
Hvis du finder én der vil sælge denne model, skal du nok regne med mere end
1300,- 1500,- kr. Der er jo tale om ADSL modem, Router, Switch og access
point i en boks !

> Og hvor meget betyder det i praksis at hastigheden teroetisk kan gå op til
> 54 Mbps i forhold til det mere almindelige 22 Mbps ?

Med en 2 Mbit/s internet forbindelse er det jo ikke der du kommer i klemme !
Og til hjemmebrug kan man da snildt klare sig med 22 Mbps i båndbrede,,,,
Hvem har SÅ mange computere stående ?
Måske hvis du stiller en "CS-server" op og invitere ALLE drengene til
"party" !

Jeg ville nok leje 650HW'eren hvis det HELE skulle være i en boks ! Du kan
jo skifte PCMCIA kortet til 802.11g hvis det ikke går stærkt nok !

Men nej...... Jeg ville nok IKKE skifte Cisco routeren ! Jeg ville sætte
access point op efter Cisco routeren.

L@rs

Fra : Bakke

Dato : 04-05-03 16:42

> [...]
> af forbindelserne i Danmark altid levere sådan noget udstyr med.
> Man skal også passe på at udstyret passer sammen med DSLAM'en, POTS osv.

Tak
Men jeg indrømmede jo, at jeg ikke er ekspert på området.
Men mener du virkelig, at det ikke er muligt at købe - til evig arv og eje -
en brugbar router/switch, som man kan sætte til - i stedet for Cisco 677 ?
For mig er købsprisen ikke så vigtig, men jeg vil under ingen omstændigheder
skulle betale hver måned for et lejeforhold.

Men du anbefaler mig jo at lade tingene være som de altid har været, og så
yderlígere udvide med en Linksysbox. Jeg kan godt forstå det, men det er
ikke mit ønske, der der går i opfyldelse.

Er der ikke en mere rimelig løsning ?

Mvh

Bo

Fra : L@rs K

Dato : 04-05-03 21:42

> Tak
> Men jeg indrømmede jo, at jeg ikke er ekspert på området.

Det er også COOL

> Men mener du virkelig, at det ikke er muligt at købe - til evig arv og
eje -
> en brugbar router/switch, som man kan sætte til - i stedet for Cisco 677 ?

Jo..... Man kan købe ALT på nettet ! Også et DSL / ATM modem.
Men man skal så være klar over hvad man roder med,,,, linien tilhører jo
TDC.
Jeg er IKKE ekspert i DSL linier,,,, ved bare at jeg ikke ville rode med det
!

> For mig er købsprisen ikke så vigtig, men jeg vil under ingen
omstændigheder
> skulle betale hver måned for et lejeforhold.

Ja... Det er jo din sag. Så gælder det også om et købe sig BLÅ mens man
kan !

> Men du anbefaler mig jo at lade tingene være som de altid har været, og så
> yderlígere udvide med en Linksysbox. Jeg kan godt forstå det, men det er
> ikke mit ønske, der der går i opfyldelse.

Ja ! Jeg er dog ked af at dit "ønske" ikke gik i opfyldelse.
Men,,,, du har et DSL modem og en router. Hvis du ønsker et Wireless Access
point, så køb sådan et !

> Er der ikke en mere rimelig løsning ?

Sikkert,,,, Jeg kender den ikke lige nu

God weekend Snak med CC i morgen !

L@rs

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-03 21:17

Bakke wrote:

> [...]
> For mig er købsprisen ikke så vigtig, men jeg vil under ingen omstændigheder
> skulle betale hver måned for et lejeforhold.

Det kommer du jo til under alle omstændigheder, du får jo ikke
pludselig dit ADSL abonnement billigere fordi du bruger egen
router i stedet for den Cisco CC har lånt dig.. Kunne jeg derimod
spare et par hundrede på månedsabonnementet ved at sende min Cisco
retur, så ville jeg nok købe min egen, men sålænge den stilles
"gratis" til låns, så har jeg ikke travlt med at købe ind..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bakke

Dato : 05-05-03 07:03

> Det kommer du jo til under alle omstændigheder, du får jo ikke
> pludselig dit ADSL abonnement billigere fordi du bruger egen
> router i stedet for den Cisco CC har lånt dig..

Hvis man vælger at leje den trådløse router hos CC koster det 56.25 kr
_ekstra_ pr. måned.
Det er det, jeg ikke er villig til at betale.

Mvh

Bo

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-05-03 16:50

Bakke wrote:

> Hvis man vælger at leje den trådløse router hos CC koster det 56.25 kr
> _ekstra_ pr. måned.
> Det er det, jeg ikke er villig til at betale.

Okay, så er jeg med, jeg troede det var 677'eren du gerne ville af
med i en fart..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-03 22:18

On Sun, 4 May 2003 17:41:58 +0200, "Bakke" <no@thanks.ru> wrote:

> Men mener du virkelig, at det ikke er muligt at købe - til evig arv og eje -
> en brugbar router/switch, som man kan sætte til - i stedet for Cisco 677 ?

Selvfølgelig er det muligt. Det afspejles da også i det faktum,
at CyberCity kan levere noget udstyr der kan det du ønsker.

> Er der ikke en mere rimelig løsning ?

Du kunne jo ringe til ZyXEL og spørge, hvem der kan sælge den
pågældende router.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-05-03 20:01

Bakke <no@thanks.ru> wrote:

> [...]
> yderlígere udvide med en Linksysbox. Jeg kan godt forstå det, men det er
> ikke mit ønske, der der går i opfyldelse.

Hvorfor bestiller du ikke bare den router, som CyberCity sælger, dér
hvor du kan købe den ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Bakke

Dato : 09-05-03 05:11

> Hvorfor bestiller du ikke bare den router, som CyberCity sælger, dér
> hvor du kan købe den ?

Fordi jeg ikke har kunnet finde et sted at købe den !
Og Cybercity _sælger_ den ikke - jeg har spurgt dem.

Mvh

Bo

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-03 22:16

On Sun, 4 May 2003 11:22:21 +0200, "Bakke" <no@thanks.ru> wrote:

> Jeg har jo 2 ugers returret, så er der nogen der har et forslag
> til en anden Router/switch, som _ikke_ behøver Ciscoen foran ?

Mja, ZyXEL-tingen er jo et alternativ.

Generelt skal du se efter noget med et ADSL-interface, og så kan
du alligevel risikere at skulle bruge en del tid på det selv (og
med supporten i telefonen) for at få det til at virke, for ADSL
er desværre ikke bare ADSL.

> Hvis jeg finder et tilsvarende produkt skulle de vel ikke kunne
> se det ?

I nogle tilfælde kan du ikke få andet udstyr til at virke uden at
involvere dem. Og i andre tilfælde kan du måske nok, men de kan
se det alligevel.

Jeg mener nu i øvrigt ikke, det er i modstrid med betingelserne,
at man sætter sit eget udstyr på. (Men de garanterer af gode
grunde ikke, at tilfældigt udstyr kan komme til at virke).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-05-03 08:52

Bakke <no@thanks.ru> wrote:

> [...]
> Men der sker ikke en pind. Jeg har forsøgt at følge
> installationsvejledningen, men selv om jeg gør som der siges, kan jeg ikke

Jeg roder med præcist det samme prooblem - blot med en et TRENDnet
access point.

> [...]
> den gamle router "foran" den nye trådøse router/switch/acces-point, og mener
> at kunne finde ud af, at det skal jeg IKKE.

Som jeg har forstået det, så kan man ikke pille Cisco 677'eren af, da
den indeholder dit modem.

> Har nogen et bud på hvordan jeg får den nye router m.m. til at komme på
> nettet hos Cybercity ??

Du skal sætte et almindeligt straight Ethernet kabel mellem Cisco'en og
Linksys'en.

> Det kan godt være, at jeg har misforstået noget, men det så så let ud inden
> jeg købte den nye trådløse.

Kan du slet ikke få forbindelse med Linksys'en ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Bakke

Dato : 04-05-03 10:25

> Kan du slet ikke få forbindelse med Linksys'en ?

Jo, jeg kan tilsyneladende godt "snakke" med den og sætte den op.

Men jeg har jo fået forklaringen ovenfor, så nu håber jeg på et godt forslag
fra en klog.

Mvh

Bo