Upload af filer til MySQL via Browser
Fra : Heine Grünewald

Dato : 25-03-01 19:51

Hejsa

Jeg skal til at lave en dokumentdatabase til brug på webben.
Er der nogen der ved/har erfaring i at uploade filer direkte til en MySQL
database.

Jeg har forsøgt med MSAccess og ASPSmartUpload, men kan ikke få det til at
virke på MySQL.

Skal tabellen have en kolonne med LongBlop for at uploade?
Hvad med rettigheder er der noget speciel opsætning?
Findes der en komponent?

Gode råd modtages gerne

Heine Grünewald

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-03-01 22:09

Heine Grünewald skrev:

> Er der nogen der ved/har erfaring i at uploade filer direkte til en
> MySQL database.

Se http://delfs.dk/php/index.php?p=articles&id=1

Ting, man skal huske, men som mange glemmer: Formularen skal have
enctypen multipart/form-data:

<form action='script.php' enctype='multipart/form-data' method='post'>

> Skal tabellen have en kolonne med LongBlop for at uploade?

En blob skulle vel være nok i de fleste tilfælde.

> Hvad med rettigheder er der noget speciel opsætning?

Nej.

> Findes der en komponent?

Du skal bare have PHP med MySQL-understøttelse.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-03-01 22:10

Glem i øvrigt ikke at gemme selve filtypen i databasen. Den skal senere
skrives som en header i det script, der viser selve filen.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Heine Grünewald

Dato : 27-03-01 15:53

Jeg glemte vist at fortælle at det er ASP/NT/MySQL, men OK måske kan
jeg få nogle ideer fra PHP

Heine