Talvariabel i sql-sætning - hvad er syntax~
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 15-05-03 22:54

Jeg er begynder men hva går galt her:

k = rs("kategoriKronologi")
Do While...
set rs2=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
rs2.Open "Select * from qryProjekter WHERE kategoriKronologi = k", conn
Loop

Jeg sætter variablen k som vist (og det virker) MEN når jeg laver
SQL-sætningen som vist med
k som kriterie virker det ikke. Det virker fint hvis jeg bare vælger et tal
f.eks. 1.
Er der noget galt med min syntax når jeg indsætter en variabel i
SQL-sætningen. (Det er et tal).
Tak for hjælpen.

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 15-05-03 23:00

Så lykkedes det mig sørme så jeg klarer for den her gang

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-05-03 22:59

Jesper Fjølner wrote :

> [...]
> et tal f.eks. 1.
> Er der noget galt med min syntax når jeg indsætter en variabel i

Prøv med

"SELECT * FROM qryProjekter WHERE kategoriKronologi = " & k

Et godt trick kunne være at lave din kode som denne:

k = rs("kategoriKronologi")
Do While...
set rs2=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
strSql = "SELECT * FROM qryProjekter WHERE kategoriKronologi =" & k
rs2.Open strSql
k", conn
Loop

Hermed kan du nemlig udskrive din SQL-sætning med

Response.Write strSql

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Svar til gruppen og ikke til mig privat !
Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 17-05-03 18:38

Super det virkede. Tak for hjælpen.