aspImage - problemer med at resize
Fra : Torben

Dato : 15-05-03 21:22

Hej NG!

Jeg har en site, hvor jeg uploader et billede ved hjælp af aspUpload
serverkomponenten. Når billedet ligger på serveren kan man vælge at resize
billedet for at optimere performance.

Det hele virker, når jeg kører det fra mit webhotel, men kører ejg det her
på min egen IIS, så får jeg en "overflow" fejl. fejlen opstår i en linie,
hvor der står:

---kode udsnit start---
'Vi har nu udregnet hvad billedet skal være af størrelse, og kan nu lave
det.

'Finder højde og brede af det orginale billede
originalWidth = obj.MaxX originalHeight = obj.MaxY

If request.querystring("maal") = "25" Then
miniWidth = originalWidth*0.25
ElseIf request.querystring("maal") = "50" Then
miniWidth = originalWidth*0.50
ElseIf request.querystring("maal") = "75" Then
miniWidth = originalWidth*0.75
End if

miniHeight = originalHeight*miniWidth/originalWidth 'I DENNE LINIE
OPSTÅR FEJLEN
---kode udsnit slut---

Som sagt så virker det på mit webhotel, så det er ikke fordi der deles med
nul eller andre finurligheder.

Har andre haft samme problemer, er det evt. mig der ikke har fået
installeret komponenten (aspImage dll'en) korrekt?

M.v.h.
Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-05-03 12:02

Torben skrev:

> Det hele virker, når jeg kører det fra mit webhotel, men kører
> ejg det her på min egen IIS, så får jeg en "overflow" fejl.

Af ren nysgerrighed - er det samme IIS-version?

> miniHeight = originalHeight*miniWidth/originalWidth

Prøv at udskrive de tre variable i udtrykket før du laver
beregningen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben

Dato : 16-05-03 14:41

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Af ren nysgerrighed - er det samme IIS-version?

Ja det er den samme. Begge steder kører det på en win2000 server med IIS5.0

> Prøv at udskrive de tre variable i udtrykket før du laver
> beregningen.

Det gjorde jeg så, og til min store overraskelse var alle tre værdier = 0.
Altså ikke så mærkeligt at den fejler. MEN hvorfor er de tre værdier lig
nul, når de ikke er det på mit webhotel??

De tre værdier bliver erklæret således:

Har jeg overset noget?

M.v.h.
Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-05-03 21:58

Torben skrev:

> Det gjorde jeg så, og til min store overraskelse var alle tre
> værdier = 0.

Effektiv fejlfinding ;)

> Altså ikke så mærkeligt at den fejler. MEN
> hvorfor er de tre værdier lig nul, når de ikke er det på mit
> webhotel??

Er det måske en anden udgave af aspImage der ligger på webhotellet?

Under alle omstændigheder ville jeg fortsætte fejlfindingen med at
gå baglæns i koden.

> originalWidth = obj.MaxX
> originalHeight = obj.MaxY

Jeg vil gætte på at obj.MaxX og obj.MaxY så begge giver 0. Er der
evt. forskel på versionerne af aspImage?

> [...]
> ElseIf request.querystring("maal") = "50"
> Then miniWidth = originalWidth*0.50
> ElseIf request.querystring("maal") = "75"

Tre kommentarer der ikke har noget med den aktuelle fejl at gøre:

a) Hvis request.querystring("maal") er noget andet end et af de
nævnte tal - eller evt. helt mangler - så tildeles miniWidth ikke
nogen værdi. Det vil give fejl hvis du senere skal bruge variablen
miniwidth

b) Det er spild af resurser når du requester den samme information
flere gange. Læg request.querystring("maal") i en variabel og brug
den til sammenligningen

c) Overvej evt. at bruge "select case" i stedet for if til at teste
for maal-værdien.
--
Jens Gyldenkærne Clausen