Skærme
Fijala 3554
Kalibrering af Acer AL712
Fra : KBJ

Dato : 12-05-03 13:49

Hej Gruppe,

Nu har jeg så købt en ACER AL712, men har lidt problemer med at få tekst
100% skarp.

Jeg bruger XP Home Edition - har et MSI Gforce 4 kort. Har sat skærmen til
højeste opløsning (1280X1024 75Hz) Jeg bruger ikke DVI. Teksten er altså en
smule uskarp.
Jeg har prøvet at justere contrast, brightness og gamma - og det har da
hjulpet en del, men mangler altså liiiiige det sidste.

Nogen forslag til hvad jeg kan prøve. Måske andre har haft samme problem?

Kenneth
--
fjern xx fra email.
http://www.multifilm.dk

Fra : Heine Sørensen

Dato : 12-05-03 14:19

hej
tjek dette det hjalp på min skærm
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/

hbs

Fra : KBJ

Dato : 12-05-03 14:33

> http://www.microsoft.com/typography/cleartype/

Tak, det gjorde det også på min :)

Kenneth

Fra : Heine Sørensen

Dato : 12-05-03 14:40

hej..

Hvordan er den acer 712 at spille på ????

hbs

Fra : KBJ

Dato : 12-05-03 15:00

> Hvordan er den acer 712 at spille på ????

Mit første indtryk er ganske god (Counter-Strike og AOE er testet)
Men jeg har kun haft den i 4 timer :)

Kenneth

Fra : Esben

Dato : 12-05-03 21:04

"KBJ" <iznogood@xxgoodies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjulpet en del, men mangler altså liiiiige det sidste.
>
> Nogen forslag til hvad jeg kan prøve. Måske andre har haft samme

Prøv at sætte refreshrate ned til 60hz.

--
Esben

Fra : Heine Sørensen

Dato : 12-05-03 22:41

> Prøv at sætte refreshrate ned til 60hz.
>
> --
> Esben

nej ikke det, en fladskærm skal køre det den er lavet til, i dit tilfælde
1280X1024 75Hz, skal den stå på 1280X1024 75hz, du må ikke samligne en alm
skærm med en fladskærm....

HBS

Fra : Esben

Dato : 13-05-03 06:14

"Heine Sørensen" <hbs89@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
tilfælde
> 1280X1024 75Hz, skal den stå på 1280X1024 75hz, du må ikke samligne

Jeg har bare været ude for at det gav et væsentligt skarpere billede ved
60hz frem for 75hz på en fladskærm. Specielt ved analog dsub15 har det
noget at sige.

--
Esben

Fra : Erik W.

Dato : 13-05-03 07:49

"Heine Sørensen" skrev...
> nej ikke det, en fladskærm skal køre det den er lavet til, i dit tilfælde
> 1280X1024 75Hz, skal den stå på 1280X1024 75hz, du må ikke samligne en
alm
> skærm med en fladskærm....

Det er altså noget sludder. Som Esben siger bør den køre på 60 Hz. Netop en
fladskærm har ikke noget ud af at køre med 75hz, andet end ghosting og
sløret/uroligt billede.
Når producenterne opgiver 75hz, så er det sansynligvis fordi mange
forbrugere stadig ikke har forstået, at den bedste frekvens for en TFT skærm
er 60hz.

Mvh Erik