Skærme
Fijala 3554
Risetime 30 ms, falltime 15 ms ?
Fra : sharky

Dato : 04-05-03 18:03

Hvad er responstime så ?

Er 250 cd/m2 ok ? og 400:1 ?

Det er en Fujitsu siemens 17" TFT X17-1 i forbindelse med hjemmepc ordning.

På forhånd tak.

Fra : Jacob Riis

Dato : 04-05-03 18:14

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er responstime så ?
>
> Er 250 cd/m2 ok ? og 400:1 ?
>
> Det er en Fujitsu siemens 17" TFT X17-1 i forbindelse med hjemmepc
ordning.

> På forhånd tak.

De to tal skal lægges sammen så det bliver en responsetime på 45 ms

--
Jacob

Fra : Erik W.

Dato : 04-05-03 18:52

LOL- det er anden gang i dag, du slår mig med 1 minut

Fra : Jacob Riis

Dato : 04-05-03 19:42

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> LOL- det er anden gang i dag, du slår mig med 1 minut

Ja jeg har også lagt mærke til det

--
Jacob

Fra : Erik W.

Dato : 04-05-03 18:16

"sharky"skrev ...
> Hvad er responstime så ?

30+15 = 45ms => Sløvt apparat

Lystyrke og kontrast er OK men ikke overvældende

Mvh Erik

Fra : sharky

Dato : 04-05-03 20:30

> 30+15 = 45ms => Sløvt apparat

Skal man bare ligge dem sammen ? Skal der ikke divideres med 2 eller noget ?

Er de nye på 16 ms, så virkelig f.eks. 10 + 6 ?

Så kan det vel bedre anbefales at vælge en fujitsu 19" CRT som har helt
fladt billedrør ?

På forhånd tak.

Fra : Flare

Dato : 04-05-03 21:14

> Er de nye på 16 ms, så virkelig f.eks. 10 + 6 ?

Nej der er 12 + 6. Men jo. Det er langt bedre end 15+30. +/- de
overdrivelser der er i de tal.

Anders

Fra : Flare

Dato : 04-05-03 22:06

> Nej der er 12 + 6. Men jo. Det er langt bedre end 15+30. +/- de
> overdrivelser der er i de tal.

Dohh Det er faktisk 12 + 4 jeg mente. Specesne for både BenQ og Acer
skærmene.

Anders

Fra : Erik W.

Dato : 04-05-03 22:25

"sharky" skrev ...

> Så kan det vel bedre anbefales at vælge en fujitsu 19" CRT som har helt
> fladt billedrør ?

Jamen det kommer an på dig. Hvis du vil bruge skærmen udelukkende til
tekstbehandling/kontorarbejde kunne det være TFT skærmen være den rigtige
løsning. Hvis du derimod vil bruge maskinen som multimedie maskine - spil og
video, der vil denne lidt sløve TFT sikkert komme lidt til kort. Hvis 19"
CRT skærmen er god kan det være et godt valg. Jeg tror nok jeg hellere ville
have en god 19" CRT end en sløv 17" TFT, men på den anden side var jeg ved
at gå til i klaustrofobi før jeg udskiftede min gamle 17" CRT med en TFT.

Mvh Erik