Skærme
Fijala 3554
Flatron 776FM
Fra : Anders

Dato : 01-05-03 16:18

Hey og okay.

I anledning af at jeg skulle have en ny skærm, fandt jeg denne
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967935. Er den
ok? Den skal bruges til programmering + OpenGL. Hvis I har andre forslag, så
hold lige prisen omkring 2.000.

//Anders

Fra : Anders

Dato : 01-05-03 16:29

> hold lige prisen omkring 2.000.

Eller ok, under 2.000. Jeg er jo bare en fattig studerende.

//Anders

Fra : Erik W.

Dato : 01-05-03 18:15

"Anders" skrev ...
> Er den ok? Den skal bruges til programmering + OpenGL. Hvis I har andre
forslag, så
> hold lige prisen omkring 2.000.

Jamen det er da sikkert en ganske god skærm. Jeg havde selv den første 17"
Flattron LG sendte på markedet for en del år siden. Det var en god skærm.
LG's Flattron billedrør er en hybrid imellem gittermaske og hulmaske skærme
og har normalt god skarphed og klare farver. Når vi snakker 17" CRT til 2000
kroner så er du faktisk i den dyre ende, - du ville kunne finde 17" skærme
som er billigere. Men når du siger at du er programmør, synes jeg nok at du
burde have en større skærm. Måske er det en fordom - men har programmøre
ikke altid 50 vinduer åbne på skærmen på een gang?
Vær opmærksom på at brugtmarkedet for CRT skærme i den dyre ende er gået
helt agurk fordi alle store virksomheder skifter til TFT skærme og derfor
pumper fine CRT skærme ud på markedet så priserne går helt i bund. Du burde
sagtens kunne finde en super Eizo 19" eller 21" skærm eller lignende til
1500-2000kr. brugt.

Mvh Erik

Fra : Anders

Dato : 01-05-03 18:28

> Men når du siger at du er programmør, synes jeg nok at du
> burde have en større skærm. Måske er det en fordom - men har programmøre
> ikke altid 50 vinduer åbne på skærmen på een gang?

Jo, jeg har allerede en Flatron 775FT, og hvis jeg så lige får lavet noget
twinview, så er der god plads :)

//Anders

Fra : Anders

Dato : 01-05-03 19:05