Skærme
Fijala 3554
Skærmbillede "rykker" i bredde
Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-04-03 12:58

(Cross-postet til dk.edb.hardware.skaerm og dk.teknik.elektronik med
FollowUp-To sat til dk.edb.hardware.skaerm)

Jeg har en 4 år gammel LG Flatron 795FT+, som er begyndt at lave noget
mærkeligt;

Skærmbilledet bliver en anelse smallere engang imellem, lige pludselig
er det for smalt (0,5 cm) til det synlige areal af skærmen, mærkeligt
nok kun i højre side, det sker ikke symmetrisk i forhold til midten af
skærmen.
Det sker i ryk, jeg kan se en slags "stribe" eller "vridning" på tværs
af skærmen lige i det øjeblik det sker.
Det rykker tilbage til normal størrelse igen engang imellem, men der er
ikke noget mønster i hvornår det sker.
Jeg har for nylig stillet lidt om på skærmbilledet via skærmens OSD-menu
(som jeg ellers ikke har brugt i et år eller mere), billedet var ikke
helt lige i siderne - jeg tvivler dog på at det har noget at sige?

Har nogen en idé om hvad det kan skyldes?

Kan det repareres, hvis det bliver værre? - og kan det betale sig?
(der kan gå timer mellem at det skifter, og der kan være et par skift
lige efter hinanden)