Epox 8RDA+ Bootproblemer
Fra : Christian Simonsen

Dato : 07-05-03 16:18

Hej gruppe

Jeg har samlet en pc med følgende spec:

Epox 8RDA+
AMD XP 2.100+
TT Silent Vikling
Nvidia MX440
Enermax 350W
Rest underordnet, genbrug af dele

Når jeg starter pc'en, starter cpu-køler og displayet viser FF. Der sker
ikke mere, den
når ikke til bios.

Jeg har forsøgt skift af stort set alle dele, uden resultat. Naturligvis
også clear cmos og
batteri ind og ud.

Motherboard - return to sender - eller hvad ?

Hilsen

Christian Simonsen
christian@simonsen.tdcadsl.dk

Fra : n

Dato : 07-05-03 23:36

Nu ved jeg ikke om det i hele taget er det samme problem og kan sammelignes,
med det problem jeg havde på et Zenith motherboard, displayet viste FF og
det fandt jeg efterfølgende ud af er et tegn på at den ER kommet igennem
bios, og leder efter noget at "tygge på" og problemet ligger i at
motherboardet ikke kan finde drives.

mvh Sonny

Fra : M Larsen

Dato : 07-05-03 19:00

jeg havde samme problem med mit 8rda+ fik bios flashe så kunne det igen

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-03 19:52

Hej

Det kan vel ikke være dine ram den ikke kan finde...havde samme problem med
et af mine Mobo´s de virkede i det ene men ikke i det andet..

MVH Jan

Fra : Karsten Borchers

Dato : 08-05-03 17:39

Havde/har samme problem med mit 8RDA+.
Hver gang jeg tager strømstikket fra og sætter det i igen, gider den ikke
boote. Kan tænde/slukke lige så tosset jeg vil, der sker nada.

Men hvis jeg så tager strømstikket fra og til igen, evt. to gange, så booter
den igen, og booter fint hver gang. Er vildt underligt.
Jeg har valgt at skubbe skylden på min efterhånden ret slidte Aopen 300watt
strømforsyning. Får en ny 350 watt i næste uge, så skal det blive spændende
om problemet stadig er der.

Problemet er dog, desværre, meget kendt. Der er mange indlæg af den slags,
på dette gode forum (NForcesHQ):
http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=32

/ Borchers